Pregled bibliografske jedinice broj: 958802
Modeliranje vjerojatnosti odabira trgovačkih centara – GIS pristup
Modeliranje vjerojatnosti odabira trgovačkih centara – GIS pristup // 12. savjetovanje Kartografija i geoinformacije uz obilježavanje Svjetskog dana GIS-a
Zagreb, Hrvatska, 2016. str. - (predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 958802 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeliranje vjerojatnosti odabira trgovačkih centara – GIS pristup
(Modeling the probability of shopping centers selection - GIS approach)
Autori
Marić, Ivan ; Šiljeg, Ante
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
12. savjetovanje Kartografija i geoinformacije uz obilježavanje Svjetskog dana GIS-a
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.11.2016. - 18.11.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
tržišne zone, Huffov model, tržišni kanibalizam, indeks atraktivnosti
(trade areas, Huff model, market cannibalization, attractiveness index)
Sažetak
U radu se analizira primjena GIS-a u izvođenju tržišnih analiza. Analiza tržišnog natjecanja izvedena je kroz određivanje tržišnih zona te utvrđivanje dominantnog trgovačkog centra u naselju Zadar. Osnova svih analiza su različitim metodama, tehnikama i procedurama, prikupljeni i obrađeni prostorni podaci. Trgovački centri su kategorizirani prema njihovom užem i širem tržišnom području. Kategorizacije je izvedena koristeći metode vremena putovanja (time travel) i nelinearne udaljenosti. Gustoća potencijalnih kupaca unutar definiranih zona određena je na temelju demografskog rastera. Terenskim istraživanjem, izračunom nelinearne udaljenosti te analizom gustoće trgovačkih centara u naselju Zadar, zaključeno je da se između centara javlja tržišni kanibalizma. Za potrebe predviđanja dominantnog centra definirane su površine preklapanja zona, a kalibracijom i primjenom Huffova modela generirana je vjerojatnost odabira centara unutar tih zona. Rezultati Huffova modela potvrđuju stvarnu tržišnu situaciju, odnosno da veći broj kupaca unutar zona preklapanja odabire atraktivniji trgovački centar. Preklapanjem demografskog rastera i Huffova modela kvantificirana je razlika u broju ljudi koji kao lokaciju kupovine odabiru atraktivniji centar.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Geografija