Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 958802

Modeliranje vjerojatnosti odabira trgovačkih centara – GIS pristup


Marić, Ivan; Šiljeg, Ante
Modeliranje vjerojatnosti odabira trgovačkih centara – GIS pristup // 12. savjetovanje Kartografija i geoinformacije uz obilježavanje Svjetskog dana GIS-a
Zagreb, Hrvatska, 2016. str. - (predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 958802 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Modeliranje vjerojatnosti odabira trgovačkih centara – GIS pristup
(Modeling the probability of shopping centers selection - GIS approach)

Autori
Marić, Ivan ; Šiljeg, Ante

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Skup
12. savjetovanje Kartografija i geoinformacije uz obilježavanje Svjetskog dana GIS-a

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.11.2016. - 18.11.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
tržišne zone, Huffov model, tržišni kanibalizam, indeks atraktivnosti
(trade areas, Huff model, market cannibalization, attractiveness index)

Sažetak
U radu se analizira primjena GIS-a u izvođenju tržišnih analiza. Analiza tržišnog natjecanja izvedena je kroz određivanje tržišnih zona te utvrđivanje dominantnog trgovačkog centra u naselju Zadar. Osnova svih analiza su različitim metodama, tehnikama i procedurama, prikupljeni i obrađeni prostorni podaci. Trgovački centri su kategorizirani prema njihovom užem i širem tržišnom području. Kategorizacije je izvedena koristeći metode vremena putovanja (time travel) i nelinearne udaljenosti. Gustoća potencijalnih kupaca unutar definiranih zona određena je na temelju demografskog rastera. Terenskim istraživanjem, izračunom nelinearne udaljenosti te analizom gustoće trgovačkih centara u naselju Zadar, zaključeno je da se između centara javlja tržišni kanibalizma. Za potrebe predviđanja dominantnog centra definirane su površine preklapanja zona, a kalibracijom i primjenom Huffova modela generirana je vjerojatnost odabira centara unutar tih zona. Rezultati Huffova modela potvrđuju stvarnu tržišnu situaciju, odnosno da veći broj kupaca unutar zona preklapanja odabire atraktivniji trgovački centar. Preklapanjem demografskog rastera i Huffova modela kvantificirana je razlika u broju ljudi koji kao lokaciju kupovine odabiru atraktivniji centar.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Geografija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Ante Šiljeg (autor)

Avatar Url Ivan Marić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.kartografija.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Marić, Ivan; Šiljeg, Ante
Modeliranje vjerojatnosti odabira trgovačkih centara – GIS pristup // 12. savjetovanje Kartografija i geoinformacije uz obilježavanje Svjetskog dana GIS-a
Zagreb, Hrvatska, 2016. str. - (predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)
Marić, I. & Šiljeg, A. (2016) Modeliranje vjerojatnosti odabira trgovačkih centara – GIS pristup. U: 12. savjetovanje Kartografija i geoinformacije uz obilježavanje Svjetskog dana GIS-a.
@article{article, author = {Mari\'{c}, Ivan and \v{S}iljeg, Ante}, year = {2016}, pages = {---}, keywords = {tr\v{z}i\v{s}ne zone, Huffov model, tr\v{z}i\v{s}ni kanibalizam, indeks atraktivnosti}, title = {Modeliranje vjerojatnosti odabira trgova\v{c}kih centara – GIS pristup}, keyword = {tr\v{z}i\v{s}ne zone, Huffov model, tr\v{z}i\v{s}ni kanibalizam, indeks atraktivnosti}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mari\'{c}, Ivan and \v{S}iljeg, Ante}, year = {2016}, pages = {---}, keywords = {trade areas, Huff model, market cannibalization, attractiveness index}, title = {Modeling the probability of shopping centers selection - GIS approach}, keyword = {trade areas, Huff model, market cannibalization, attractiveness index}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font