Pregled bibliografske jedinice broj: 958787
Povezanost stavova učitelja o poučavanju učenika s disleksijom s dostupnom podrškom
Povezanost stavova učitelja o poučavanju učenika s disleksijom s dostupnom podrškom // Sažetci međunarodne znanstvene konferencije 11. Dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije - Prema kvalitetnoj školi od znanosti do učionice / Tomaš, S. ; Maleš, L. ; Blažević, I. ; Restović, I (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2017. str. 40-41 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 958787 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost stavova učitelja o poučavanju učenika s disleksijom s dostupnom podrškom
(Relationship between Teachers' Attitudes toward Teaching Students with Dyslexia with the Available Support)
Autori
Martan, Valentina ; Skočić Mihić, Sanja ; Matošević, Andreja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Sažetci međunarodne znanstvene konferencije 11. Dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije - Prema kvalitetnoj školi od znanosti do učionice
/ Tomaš, S. ; Maleš, L. ; Blažević, I. ; Restović, I - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2017, 40-41
Skup
11. Dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije - Prema kvalitetnoj školi od znanosti do učionice
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 05.10.2017. - 06.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
disleksija ; stavovi, inkluzija, učitelji, logopedi, zakoni
(dyslexia ; attitudes ; inclusion ; teachers ; speech and language therapists ; law regulations)
Sažetak
Disleksija je različitost koja značajno utječe na usvajanje vještina čitanja i pisanja, razumijevanja, organiziranja i drugih procesa ključnih za odgojno-obrazovne ishode. Učitelji imaju ključnu ulogu u poučavanju učenika s disleksijom, koje se temelji na dobrom poznavanju jakih i slabih strana ovih učenika. Poznato je da tijekom inicijalnog obrazovanju učitelji nemaju obvezni kolegij u okviru kojeg bi stjecali kompetencije za poučavanje ovih učenika, te je cilj rada bio utvrditi povezanost pozitivnih stavova učitelja prema poučavanju učenika s disleksijom i poznavanja zakonskih propisa o školovanju učenika s disleksijom te dostupnosti stručne podrške logopeda. Uzorak čini 233 osnovnoškolskih učitelja. Korištena je Skala stavova učitelja prema poučavanju učenika s disleksijom. Učitelji procjenjuju da u manjoj mjeri poznaju zakonske propise vezane uz školovanja učenika s disleksijom, a tek 22% učitelja izvještava o dostupnoj podršci stručnog suradnika logopeda u poučavanju učenika s disleksijom. Dobivena je statistički značajna povezanost između pozitivnih stavova učitelja prema poučavanju učenika s disleksijom i višom razinom učiteljevog poznavanja zakonskih propisa o školovanju učenika s disleksijom, kao i višom razinom dostupne podrške logopeda. Učitelji koji procjenjuju da bolje poznaju disleksiju i postupke podrške imaju pozitivnije stavove prema individualizaciji u poučavanju. Učiteljeva procjena da mu je bila dostupna viša razina podrške logopeda povezna je s njegovim pozitivnijim stavovima o važnosti podrške kroz razredno ozračje i suradnju. Rezultati se analiziraju u odnosu na važnost stručnih znanja učitelja u radu s učenicima s disleksijom, kao i izostanka podrške stručnih suradnika logopeda koji su dostupni tek manjem broju učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)