Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 958787

Povezanost stavova učitelja o poučavanju učenika s disleksijom s dostupnom podrškom


Martan, Valentina; Skočić Mihić, Sanja; Matošević, Andreja
Povezanost stavova učitelja o poučavanju učenika s disleksijom s dostupnom podrškom // Sažetci međunarodne znanstvene konferencije 11. Dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije - Prema kvalitetnoj školi od znanosti do učionice / Tomaš, S. ; Maleš, L. ; Blažević, I. ; Restović, I (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2017. str. 40-41 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 958787 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost stavova učitelja o poučavanju učenika s disleksijom s dostupnom podrškom
(Relationship between Teachers' Attitudes toward Teaching Students with Dyslexia with the Available Support)

Autori
Martan, Valentina ; Skočić Mihić, Sanja ; Matošević, Andreja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Sažetci međunarodne znanstvene konferencije 11. Dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije - Prema kvalitetnoj školi od znanosti do učionice / Tomaš, S. ; Maleš, L. ; Blažević, I. ; Restović, I - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2017, 40-41

Skup
11. Dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije - Prema kvalitetnoj školi od znanosti do učionice

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 05.10.2017. - 06.10.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
disleksija ; stavovi, inkluzija, učitelji, logopedi, zakoni
(dyslexia ; attitudes ; inclusion ; teachers ; speech and language therapists ; law regulations)

Sažetak
Disleksija je različitost koja značajno utječe na usvajanje vještina čitanja i pisanja, razumijevanja, organiziranja i drugih procesa ključnih za odgojno-obrazovne ishode. Učitelji imaju ključnu ulogu u poučavanju učenika s disleksijom, koje se temelji na dobrom poznavanju jakih i slabih strana ovih učenika. Poznato je da tijekom inicijalnog obrazovanju učitelji nemaju obvezni kolegij u okviru kojeg bi stjecali kompetencije za poučavanje ovih učenika, te je cilj rada bio utvrditi povezanost pozitivnih stavova učitelja prema poučavanju učenika s disleksijom i poznavanja zakonskih propisa o školovanju učenika s disleksijom te dostupnosti stručne podrške logopeda. Uzorak čini 233 osnovnoškolskih učitelja. Korištena je Skala stavova učitelja prema poučavanju učenika s disleksijom. Učitelji procjenjuju da u manjoj mjeri poznaju zakonske propise vezane uz školovanja učenika s disleksijom, a tek 22% učitelja izvještava o dostupnoj podršci stručnog suradnika logopeda u poučavanju učenika s disleksijom. Dobivena je statistički značajna povezanost između pozitivnih stavova učitelja prema poučavanju učenika s disleksijom i višom razinom učiteljevog poznavanja zakonskih propisa o školovanju učenika s disleksijom, kao i višom razinom dostupne podrške logopeda. Učitelji koji procjenjuju da bolje poznaju disleksiju i postupke podrške imaju pozitivnije stavove prema individualizaciji u poučavanju. Učiteljeva procjena da mu je bila dostupna viša razina podrške logopeda povezna je s njegovim pozitivnijim stavovima o važnosti podrške kroz razredno ozračje i suradnju. Rezultati se analiziraju u odnosu na važnost stručnih znanja učitelja u radu s učenicima s disleksijom, kao i izostanka podrške stručnih suradnika logopeda koji su dostupni tek manjem broju učitelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Sanja Skočić Mihić (autor)

Avatar Url Valentina Martan (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Martan, Valentina; Skočić Mihić, Sanja; Matošević, Andreja
Povezanost stavova učitelja o poučavanju učenika s disleksijom s dostupnom podrškom // Sažetci međunarodne znanstvene konferencije 11. Dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije - Prema kvalitetnoj školi od znanosti do učionice / Tomaš, S. ; Maleš, L. ; Blažević, I. ; Restović, I (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2017. str. 40-41 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
Martan, V., Skočić Mihić, S. & Matošević, A. (2017) Povezanost stavova učitelja o poučavanju učenika s disleksijom s dostupnom podrškom. U: Tomaš, S., Maleš, L., Blažević, I. & Restović, I. (ur.)Sažetci međunarodne znanstvene konferencije 11. Dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije - Prema kvalitetnoj školi od znanosti do učionice.
@article{article, author = {Martan, Valentina and Sko\v{c}i\'{c} Mihi\'{c}, Sanja and Mato\v{s}evi\'{c}, Andreja}, year = {2017}, pages = {40-41}, keywords = {disleksija, stavovi, inkluzija, u\v{c}itelji, logopedi, zakoni}, title = {Povezanost stavova u\v{c}itelja o pou\v{c}avanju u\v{c}enika s disleksijom s dostupnom podr\v{s}kom}, keyword = {disleksija, stavovi, inkluzija, u\v{c}itelji, logopedi, zakoni}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Martan, Valentina and Sko\v{c}i\'{c} Mihi\'{c}, Sanja and Mato\v{s}evi\'{c}, Andreja}, year = {2017}, pages = {40-41}, keywords = {dyslexia, attitudes, inclusion, teachers, speech and language therapists, law regulations}, title = {Relationship between Teachers' Attitudes toward Teaching Students with Dyslexia with the Available Support}, keyword = {dyslexia, attitudes, inclusion, teachers, speech and language therapists, law regulations}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font