Pregled bibliografske jedinice broj: 958740
Stavovi i kompetencije školskih pedagoga za inkluzivnu praksu
Stavovi i kompetencije školskih pedagoga za inkluzivnu praksu, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 958740 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi i kompetencije školskih pedagoga za
inkluzivnu praksu
(Views and competencies of educational specialists
regarding inclusive practice)
Autori
Habulin, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
12.07
Godina
2018
Stranica
86
Mentor
Ledić, Jasminka, Martinac Dorčić, Tamara
Ključne riječi
inkluzija, stavovi o inkluziji, kompetentnost za inkluzivnu praksu, školski pedagozi
(inclusion, views on inclusion, competencies for inclusive practice, educational specialists 1)
Sažetak
Sredinom 20. stoljeća započelo je iskazivanje nezadovoljstva spram postojanja izdvojenog odgojno-obrazovnog sustava, odnosno težilo se ukidanju dualizma u vidu redovitih i specijalnih škola. Ta su nastojanja temelji razvoja procesa integracije, a kasnije i inkluzije djece s teškoćama u razvoju u redovne škole. Teorijski dio dana donosi prikaz koncepta odgojno-obrazovne inkluzije, njegovo pojmovno određenje te razvoj u kontekstu svjetskih i nacionalne obrazovne politike. Također, u prvom dijelu rada govori se i o stručnim suradnicima pedagozima te njihovoj ulozi u kontekstu inkluzivne prakse. U drugom dijelu rada prikazani su rezultati istraživanja provedenog među populacijom školskih pedagoga u Republici Hrvatskoj o stavovima i kompetencijama školskih pedagoga za inkluzivnu praksu. Cilj istraživanja bio je ispitati stavove pedagoga zaposlenih u osnovnim i srednjim školama prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju u redovan odgojno-obrazovni sustav te utvrditi percepciju pedagoga o vlastitoj kompetentnosti za inkluzivnu praksu. Istraživanje se provodilo pomoću online anketnog upitnika. Rezultati istraživanja upućuju da školski pedagozi imaju pozitivne stavove o inkluziji učenika s teškoćama u razvoju u redovne škole te smatraju da su u dovoljnoj mjeri kompetentni za rad u inkluzivnom okruženju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka