Pregled bibliografske jedinice broj: 958645
Razlike u nekim individualnim obilježjima između djece koja se bave kontaktnim i djece koja se bave ne-kontaktnim sportovima
Razlike u nekim individualnim obilježjima između djece koja se bave kontaktnim i djece koja se bave ne-kontaktnim sportovima, 2018., diplomski rad, diplomski, Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb
CROSBI ID: 958645 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u nekim individualnim obilježjima između
djece koja se bave kontaktnim i djece koja se bave
ne-kontaktnim sportovima
(Differences in some individual characteristics
between children who are involved in contact and
who are involved in non-contact sports)
Autori
Huđin, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatsko katoličko sveučilište
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2018
Stranica
53
Mentor
Marina Merkaš
Ključne riječi
sport ; adolescenti ; agresivnost ; anksioznost ; samopoštovanje
(sport ; adolescents ; aggressiveness ; anxiety ; self-esteem)
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi razlikuje li skup individualnih obilježja djecu koja se bave kontaktnim sportovima i djecu koja se bave ne- kontaktnim sportovima te koja od tih individualnih obilježja najviše pojedinačno pridonose razlikovanju. U istraživanju je sudjelovalo 154 djece (69 djece koja se bave kontaktnim sportovima i 85 djece koja se bave ne-kontaktnim sportovima). U kontaktne sportove uključeni su hrvanje, boks i taekwondo, a u ne-kontaktne sportove plivanje, nogomet, atletika i ples. Korišteni mjerni instrumenti u istraživanju su: Revidirana verzija Buss-Perry upitnika agresivnosti (Buss i Perry, 1992), Skala kompetitivne agresivnosti i ljutnje (Maxwell i Moores, 2007), Revidirana skala sportske motivacije (Pelletier i sur., 1995), Skala sportske anksioznosti za djecu i odrasle (Smith i sur., 2006), Upitnik emocionalne regulacije (Gross i John, 2003) te Rosenbergova skala samopoštovanja (Rosenberg, 1989). Rezultati provedenih t-testova za svako pojedino individualno obilježje pokazali su da se dvije skupine djece statistički značajno razlikuju u agresivnosti i samopoštovanju. Skupina djece koja se bavi kontaktnim sportovima iskazivala je više razine agresivnosti i niže razine samopoštovanja. U istraživanju se ispitivala i agresivnost u svakodnevnom životu i agresivnost specifična za sport, kompetitivna agresivnost (za vrijeme natjecanja ili treninga). Razlika između djece koja se bave kontaktnim sportovima i djece koja se bave ne-kontaktnim sportovima bila je značajna i u agresivnosti u svakodnevnom životu i u kompetitivnoj agresivnosti. Skupina djece koja se bavi kontaktnim sportovima iskazivala je više rezultate na obje skale agresivnosti. Provedena diskriminativna analiza pokazala je kako na temelju skupa individualnih obilježja (agresivnost, intrinzična motivacija, samopoštovanje, anksioznost i emocionalna regulacija) možemo razlikovati skupinu djece koja se bave kontaktnim sportovima od skupine djece koja se bavi ne-kontaktnim sportovima. Razlikovanju tih dviju skupina najviše je pridonijela agresivnost u sportu, a potom agresivnost u svakodnevnom životu te samopoštovanje. Ostala obilježja nisu se pokazala značajnima za razlikovanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija