Pregled bibliografske jedinice broj: 958340
Glazbene aktivnosti povodom obilježavanja eko datuma u osnovnoj školi
Glazbene aktivnosti povodom obilježavanja eko datuma u osnovnoj školi // Zbornik sažetaka 7. simpozija s međunarodnim sudjelovanjem Kopački rit: jučer, danas, sutra 2018. Book of abstracts of the 7th symposium with international participation Kopački rit: past, present, future 2018. / Ozimec, Siniša ; Bogut, Irella ; Rožac, Vlatko ; Stević, Filip ; Popović, Željko ; Bolšec, Boris ; Baković, Adrijana ; Vereš, Marija (ur.).
Bilje, 2018. str. 78-79 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 958340 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbene aktivnosti povodom obilježavanja eko datuma u osnovnoj školi
(Musical Activities in Celebrating of Eco Days in an Elementary School)
Autori
Popović, Ana ; Bogut, Irella ; Popović, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik sažetaka 7. simpozija s međunarodnim sudjelovanjem Kopački rit: jučer, danas, sutra 2018. Book of abstracts of the 7th symposium with international participation Kopački rit: past, present, future 2018.
/ Ozimec, Siniša ; Bogut, Irella ; Rožac, Vlatko ; Stević, Filip ; Popović, Željko ; Bolšec, Boris ; Baković, Adrijana ; Vereš, Marija - Bilje, 2018, 78-79
Skup
7. simpozij s međunarodnim sudjelovanjem Kopački rit jučer, danas, sutra
Mjesto i datum
Kopačevo, Hrvatska, 27.09.2018. - 28.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
obilježavanje eko datuma, integracija sadržaja, glazbena kultura, ekološki odgoj
(celebration of eco days, content integration, music appreciation, ecological education)
Sažetak
The United Nations general assembly designates a number of "International Days" to mark important aspects of human life and history, and many of these international days are devoted to nature protection, and are usually celebrated as eco days in our schools. Integrated days are carried out in class teaching, based on a single topic of the day, which they tackle in various subjects. Newer tendencies in pedagogy promote the integration and correlation of content, and many schools celebrate eco days with the so-called integrated day for the whole school, not just in one class. At that time, both classroom and subject teachers, within their regular classes, create and carry out activities relating to the topic of an integrated day with regard to their distinctive subject. Music appreciation is a specific subject that needs to be specially adapted to this kind of teaching. The simplest way to handle an integrated day theme is to learn a song of the adequate content, but it is also possible to create different workshops and similar activities. For example, on May 22nd, 2012, in “Dr. Franjo Tuđman” Elementary School in Beli Manastir, a workshop on making rattles and chimes using materials from nature was carried out in music appreciation class to celebrate International Day of Biological Diversity. To celebrate World Wetlands Day on February 2nd, we used Sergei Prokofiev’s music story Peter and the Wolf. Both activities are an example of successful integration of the contents of ecological education into the subject of music appreciation. Opća skupština Ujedinjenih naroda imenuje niz međunarodnih dana za obilježavanje važnih aspekata ljudskog života i povijesti, a mnogi od tih međunarodnih dana posvećeni su zaštiti prirode te se u našim školama često obilježavaju kao eko datumi. Integrirani dani često se provode u razrednoj nastavi, a temelje se na tome da učenici u jednom danu imaju određenu temu koju obrađuju u okviru više različitih predmeta. Novije tendencije u pedagogiji idu k integraciji i korelaciji sadržaja, pa brojne škole eko datume obilježavaju provođenjem tzv. integriranog dana u nastavi na razini cijele škole, ne samo jednog razreda. Tada i razredni i predmetni nastavnici u okviru svoje redovite nastave kreiraju i provode aktivnosti vezane uz temu integriranog dana obzirom na predmet koji predaju. Glazbena kultura specifičan je predmet koji je potrebno posebno prilagoditi takvoj vrsti nastave. Najjednostavniji način obrade pojedine teme učenje je pjesmice adekvatne tematike, no moguće je i osmisliti različite radionice i slične aktivnosti. Tako je, primjerice, 22. svibnja 2012. u OŠ Dr. Franjo Tuđman u Belom Manastiru povodom Međunarodnog dana biološke raznolikosti na satu Glazbene kulture održana radionica izrade zvečki i šuškalica od prirodnih materijala, a povodom Međunarodnog dana zaštite močvara i močvarnih staništa, 2. veljače iste godine, obrađena glazbena priča Sergeja Prokofjeva Peća i vuk. Obje aktivnosti primjer su uspješne integracije sadržaja ekološkog odgoja u nastavni predmet Glazbene kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Znanost o umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek