Pregled bibliografske jedinice broj: 958326
Uloga i značaj boje pri odabiru automobila
Uloga i značaj boje pri odabiru automobila, 2018., diplomski rad, diplomski, Grafički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 958326 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga i značaj boje pri odabiru automobila
(The role and influence of color when choosing a car)
Autori
Radalj, Ante
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Grafički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2018
Stranica
60
Mentor
Mandić, Lidija
Ključne riječi
boja ; automobil ; doživljaj boja ; BASF
(color ; car ; color experience ; BASF)
Sažetak
U prvom dijelu diplomskog rada opisana je teorija boje i psihološki utjecaji boja kroz povijest automobila. Kako početkom serijske proizvodnje automobila boje nisu igrale znatnu ulogu pri odabiru automobila sa sve većom proizvodnjom boja postepeno dobiva na vaţnosti. Psihologijom boja pojašnjeno je na koji način osobe doţivljavaju odreĎenu boju. Istraţivački dio rada proveden je na dva načina ; online anketom kojom se utvrdilo kako osobe biraju boju po klasama automobila te da li su spremni odvojiti odreĎeni dio novaca kako bi odabrali ţeljenu boju. Drugi dio istraţivanja proveden je na odreĎenim prometnim lokacijama Grada Zagreba gdje je ispitano koje su boje automobila po klasama najviše zastupljene. Rezultati su usporeĎeni sa rezultatima iz online ankete. Cilj ovog rada je prikazati kakav utjecaj boja ima pri odabiru automobila te da li su kupci spremni izdvojiti više financijskih sredstava kako bi dobili ţeljenu boju. Pretpostavka je kako se rezultati ovog istraţivanja neće značajno razlikovati od rezultata istraţivanja koja je provela tvrtka BASF za europski prostor. Automobili su podijeljeni u više klasa kako bi se odredilo koje su boje najzastupljenije. Rezultati dobiveni online anketom i prikupljenim podacima pokazuju zastupljenost boja po klasama automobila u Zagrebu. Rezultati dobiveni u online anketi kao i prikupljeni podaci usporeĎeni su sa istraţivanjem koje je vršila tvrtka BASF, provevši analizu distribucije boja na europskom trţištu automobila 2017. godine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija