Pregled bibliografske jedinice broj: 958323
Utjecaj boje na psihologiju potrošača
Utjecaj boje na psihologiju potrošača, 2018., diplomski rad, diplomski, Grafički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 958323 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj boje na psihologiju potrošača
(Influence of Color on Consumer Psychology)
Autori
Delija, Antonio
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Grafički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.09
Godina
2018
Stranica
71
Mentor
Mandić, Lidija
Ključne riječi
boje ; psihologija ; životni stil ; asocijacija ; percepcija
(color ; psychology ; lifestyle ; association ; perception)
Sažetak
Danas se u mnogim područjima proučavaju emocije i reakcije promatrača na određene boje. Postoje mnogobrojni dokazi koji pokazuju da ljudi različito reagiraju na određene boje i da one kod njih izazivaju različita emocionalna stanja. Nadalje, velik broj studija su dokazale da određene boje imaju poseban utjecaj na potrošače na način da one utječu na njihovu percepciju te potiču ili uzbuđenje ili smirenost. Različite boje izazivaju mnogobrojne i raznovrsne emocije i reakcije kod ljudi, gdje se ta moć sugestivnosti koju boja ima pokazala kao dobar alat kod prezentiranja proizvoda i privlačenja potencijalnih potrošača proizvodu i upravo to se proučava u ovom radu. Također, sama percepcija boje kod promatrača je također uvelike ovisna i o kontekstu u kojem se promatra. U radu se kao alati istraživanja koriste slike mobilnog uređaja i jednostavne ambalaže na kojima se apliciraju razne boje i zatim se promatra koje asocijacije ispitanici vežu uz pojedine boje. Cilj rada je utvrditi koje boje su poželjne za pojedine dobne i spolne skupine ljudi, te koje boje mogu zadovoljiti što više ljudi neovisno o njihovim životnim stilovima. Također, u radu se proučava kako percipiraju ljudi boje same za sebe, a kako kada se boja aplicira na određeni proizvod.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija