Pregled bibliografske jedinice broj: 958161
Pedagoški takt nastavnika solfeggia
Pedagoški takt nastavnika solfeggia // 21. pedagoški forum scenskih umetnosti / Petrović, Milena (ur.).
Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2018. str. 70-73 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 958161 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoški takt nastavnika solfeggia
(The solfeggio teacher pedagogical tact)
Autori
Škojo, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
ISBN
978-86-88619-97-4
Skup
21. pedagoški forum scenskih umetnosti
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 28.09.2018. - 30.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
suvremeno poučavanje, pedagoški takt, nastavnici solfeggia
(contemporary teaching, pedagogical tact, solfeggio teachers)
Sažetak
Suvremeno poučavanje, u skladu s aktualnim kurikulumskim pristupom koji učenika postavlja u središte nastavnog procesa, odlikuje fleksibilnost te didaktička i metodička otvorenost, usmjerena prema cjelovitom razvoju učenika. Osnovna pretpostavka za ostvarivanje takvog poučavanja je stručan, pedagoški kompetentan nastavnik, koji sustavno iznalazi najučinkovitije nastavne strategije i postupke, koji njeguje suradnički odnos s učenicima i iskazuje otvorenost prema idejama i inicijativama učenika te nastavnik koji demokratskim stilom rukovođenja razredom stvara stimulirajuće nastavno ozračje. Suvremeni je nastavnik pedagoški taktičan i ima izraženu spremnost za pomaganjem. On podržava, potiče učenike i ima povjerenje u njih, uočava razlike između njihovih sposobnosti i djeluje u skladu s njima. Pedagoški se takt, od prvog spominjanja u obrazovnom diskursu preko Herbarta do danas, kroz brojnu literaturu ustalio kao holistički fenomen, koji sugerira na ponašanja i vrijednosti kojima se odlikuju dobri i uspješni, suvremeni nastavnici. U radu se opisuje istraživanje provedeno s ciljem utvrđivanja mišljenja nastavnika solfeggia prema pojedinim aspektima suvremenog poučavanja i odlikama koje su imanentne pedagoški taktičnim nastavnicima. Istraživanje je provedeno metodom intervjua s pitanjima vezanog tipa. Rezultati istraživanja s didaktičko-metodičkog aspekta pokazuju kako su nastavnici dominantno usmjereni prema tradicionalnim strategijama, metodama i oblicima rada te da ne primjenjuju niti jednu od alternativnih metoda poučavanja. Iz rezultata je zaključeno kako su nastavnici svjesni potreba suvremenog poučavanja te kako sudjelovanjem na brojnim programima stručnog usavršavanja sustavno rade na poboljšavanju svojih kompetencija i na spremnosti za nove obrazovne izazove. Također je istaknuta potreba za većim brojem pedagoških i didaktičkih sadržaja u programima stručnog usavršavanja te organizaciji predavanja i radionica sa sadržajima koji se odnose na rad s djecom s teškoćama. Znanstveni se doprinos rada ogleda u ukazivanju na poželjne oblike ponašanja nastavnika solfeggia, kao i na aktualiziranju važnosti pedagoškog takta u kreiranju humanistički orijentirane nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)