Pregled bibliografske jedinice broj: 957874
Ličnost i kompetencije odgajatelja za rad s djecom s teškoćama u razvoju kao prediktori njihovog profesionalnog sagorijevanja
Ličnost i kompetencije odgajatelja za rad s djecom s teškoćama u razvoju kao prediktori njihovog profesionalnog sagorijevanja // 2. hrvatski kongres o mentalnom zdravlju djece i mladih s međunarodnim sudjelovanjem „Mentalno zdravlje djece i mladih – Bogatstvo naroda“,
Zagreb: Hrvatsko društvo za mentalno zdravlje djece i adolescenata, 2018. 781, 1 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 957874 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ličnost i kompetencije odgajatelja za rad s djecom s teškoćama u razvoju kao prediktori njihovog profesionalnog sagorijevanja
(Early Childhood Educators' Personality and Competencies for Teaching Children with Disabilities as Predictors of Their Professional Burnout)
Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja ; Skočić Mihić, Sanja ; Josipović, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
2. hrvatski kongres o mentalnom zdravlju djece i mladih s međunarodnim sudjelovanjem „Mentalno zdravlje djece i mladih – Bogatstvo naroda“,
/ - Zagreb : Hrvatsko društvo za mentalno zdravlje djece i adolescenata, 2018
Skup
2. hrvatski kongres o mentalnom zdravlju djece i mladih: Mentalno zdravlje mladih – bogatstvo naroda
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 18.05.2018. - 19.05.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
: Djeca s teškoćama u razvoju ; Kompetencije ; Odgajatelji ; Osobine ličnosti ; Profesionalno sagorijevanje
(Children with disabilities ; Competencies ; Early childhood educators ; Personality traits ; Professional burnout)
Sažetak
Znanstvena istraživanja ukazuju da je preduvjet očuvanja dobrobiti djece i mladih, očuvanje mentalnog zdravlja odgojno-obrazovnih djelatnika. Stoga je važno sustavno proučavati korelate profesionalnog sagorijevanja odgajatelja, kao što su osobine ličnosti i kompetentnost, te mogućnosti njegova predviđanja, što je bio i cilj ovog istraživanja. Tri upitnika su primijenjena na uzorku od 203 odgajateljice s područja Istarske županije, Rijeke i Zagreba: Petofaktorski upitnik ličnosti, Skala samoprocijenjenih kompetencija za rad s djecom s teškoćama u razvoju, te Upitnik profesionalnog sagorijevanja. Utvrđene su niske razine svih dimenzija profesionalnog sagorijevanja, srednja razina samoprocijenjenih kompetencija za rad s djecom s teškoćama u razvoju u redovnim skupinama, te visoke razine svih osobina ličnosti osim neuroticizma. Korelacijske su analize pokazale značajnu povezanost između snižene samoprocijenjene kompetentnosti za rad s djecom s teškoćama u razvoju u redovnim skupinama i povećanog neuroticizma i profesionalne opterećenosti, te značajno snižene ugodnosti. Sve dimenzije povišenog profesionalnog sagorijevanja pokazale su značajnu povezanost s povišenim neuroticizmom i značajno sniženom ugodnošću, dok je povišena ekstraverzija značajno povezana sa sniženom profesionalnom opterećenošću. Snižena razina samoprocijenjene kompetentnosti za rad s djecom s teškoćama i visoki neuroticizam su značajni prediktori svih dimenzija profesionalnog sagorijevanja, dok se ugodnost pokazala značajnim prediktorom samo za profesionalnu neispunjenost. Rezultati su raspravljeni u svjetlu postojećih istraživanja, te implikacija za unapređenje prakse rada odgajatelja s djecom s teškoćama u razvoju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka