Pregled bibliografske jedinice broj: 957833
Zdravsteni turizam - razvoj novih proizvoda i izlazak na tržište - Benchmarking lječilišta i specijalnih bolnica za 2016
Zdravsteni turizam - razvoj novih proizvoda i izlazak na tržište - Benchmarking lječilišta i specijalnih bolnica za 2016 // UT : ugostiteljstvo i turizam : stručna revija za turizam, LXV (2017), 5; 56-67 (nije recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 957833 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zdravsteni turizam - razvoj novih proizvoda i izlazak na tržište - Benchmarking
lječilišta i specijalnih bolnica za 2016
(Health tourism - development of new products and market olaunch -
benchmarking of health/spas resorts and special hospitals for 2016)
Autori
Peršić, Milena
Izvornik
UT : ugostiteljstvo i turizam : stručna revija za turizam (1330-6766) LXV
(2017), 5;
56-67
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
zdravstveni turizam, specijalne bolnice, lječilišta, benchmarking, Hrvatska
(health tourism ; special hospitals ; health/spa resorts ; benchmarking ; Croatia)
Sažetak
Benchmarking lječilišta i specijalnih bolnica je projekt Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Opatija koji se već treću godinu realizira u suradnji sa nositeljima zdravstveno- turističke ponude, te uz veliku pomoć i podršku Hrvatske gospodarske komore (HGK), Sektora za turizam – Zajednice zdravstvenoga turizma. Projekt „Benchmarking lječilišta i specijalnih bolnica“ razvijen je 2014. godine, a slijedom dugogodišnjeg pozitivnog iskustva stečenog provođenjem projekta „Benchmarking hrvatskog hotelijerstva“ (BHH). Istraživanje je započelo 2014. godine, kada se pristupilo se prikupljanju podataka za lječilišta (Istarske toplice, Topusko i Veli Lošinj), specijalne bolnice (Biokovka, Daruvarske toplice, Kalos, Krapinske toplice, Lipik, Naftalan, Stubičke toplice, Thalassotherapia Crikvenica i Opatija, te Varaždinske toplice) i terme/ spa hotele (Jezerčica, Life Class Sv. Martin, Top- terme i Tuhelj). Uočeno je da zbog značajnog utjecaja HZZO-a, rezultati poslovanja prezentirani za terme / spa hotele, nisu usporedivi sa rezultatima lječilišta i specijalnih bolnica, pa je ova ciljna skupina izdvojena i priključena skupini „hoteli“. Operativna provedba ovog istraživanja se temelji na primjeni specifičnog softvera, koji omogućava online usporedba ostvarenih rezultata u realnom vremenu, te izradu mjesečnih i godišnjih izvješća. Navedena baza podataka se koristi i kao jedan od izvora podataka u rangiranju zdravstveno-turističkih institucija, koje se uključuju u dodjeljivanje nacionalne turističke nagrade „Turistički cvijet − kvaliteta za Hrvatsku“ u kategoriji najboljeg spa / lječilišta godine. Postojeći model obuhvaća minimum podataka, s intencijom da se sustav stalno dorađuje i unapređuje, posebno kroz uključivanje novog kategorijalnog sustava, pa se u tom kontekstu nastoji istraživanje proširiti i na druge zemlje u okruženju. Ovo je istraživanje je u suglasju s odrednicama Strategija razvoja turizma RH do 2020., gdje se zdravstveni turizam svrstan u kategoriju turističkog proizvoda s izraženom perspektivom razvoja (str. 8), a temeljeno na spoznaji da na globalnoj razini raste po stopi od15 % -20 %, te da RH ima pretpostavke za razvoj wellness, lječilišnog i medicinskog turizma, zbog blizine emitivnih tržišta, prirodnih ljepota, povoljne klime, sigurnosti zemlje, duge tradicije, konkurentnih cijena i dobre reputacije zdravstvenih i turističkih usluga. U tom kontekstu su ovim projektom osigurane minimalne pretpostavke za praćenje i externu usporedbu rezultata poslovanja, a kao pretpostavke za ocjenu konkurentske pozicije pojedinog lječilišta ili specijalne bolnice u RH, uključene u sustav benchmarkinga, da sagleda svoju poziciju u odnosu na najbolje i prosjek srodnih institucija u okruženju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Deseminacija rezultata istraživanja na projektu ZP
UNIRI 1/16 (BENCHMARKING - IZVOR INFORMACIJA ZA
UPRAVLJANJE PRIHODIMA), Fakultet za menadžment u
turizmu i ugostiteljstvu Opatija, Sveučilišta u
Rijeci
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Profili:
Milena Peršić
(autor)