Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 957440

Primjena asistivne tehnologije u predškolskom obrazovanju djeteta s motoričkim poremećajima


Čop, Alba
Primjena asistivne tehnologije u predškolskom obrazovanju djeteta s motoričkim poremećajima, 2018., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 957440 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjena asistivne tehnologije u predškolskom obrazovanju djeteta s motoričkim poremećajima
(Application of assistive technologies in the preschool education of the child with the motor disability)

Autori
Čop, Alba

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
25.09

Godina
2018

Stranica
65

Mentor
Pinjatela, Renata

Ključne riječi
cerebralna paraliza ; predškolsko obrazovanje ; asistivne tehnologije ; high-tech AAC ; eye gaze sustav
(cerebral palsy ; preschool education ; assistive technology ; high-tech AAC ; eye gaze system)

Sažetak
Cilj ovog rada jest istražiti utjecaj asistivnih tehnologija na funkcioniranje djeteta s motoričkim poremećajem u predškolskom odgoju i obrazovanju, odnosno, utvrditi na koji način i u kojoj mjeri uporaba asistivne tehnologije može olakšati komunikaciju djeteta s okolinom te razvoj ostalih djetetovih vještina potrebnih za sudjelovanje u raznim predškolskim aktivnostima. Također, u ovom se radu uzima u obzir i perspektiva majke djeteta o doprinosu asistivne tehnologije na cjelokupno funkcioniranje djeteta. Motorički poremećaji narušavaju funkcioniranje djeteta u svakodnevnim aktivnostima te također umanjuju mogućnost aktivne komunikacije s okolinom te posljedično tome osobi je onemogućeno izražavanje osnovnih stanja, želja i potreba. U obrazovanju i rehabilitaciji djece s motoričkim poremećajima asistivna tehnologija ima veliku ulogu te omogućuje ili pospješuje razne aktivnosti koje bez asistivne tehnologije ne bi bile moguće. Tako asistivne tehnologije omogućuju i komunikaciju osobama s motoričkim teškoćama što pridonosi potpunoj društvenoj inkluziji. Asistivna tehnologija koja se uvela jest individualizirana i prilagođena potrebama sudionice ovog istraživanja. Sudionica istraživanja jest djevojčica, kronološke dobi 5 godina i 7 mjeseci, s dijagnozom cerebralne paralize, tetraparesis spastica i dijagnozom sindroma West. Inicijalna procjena je provedena WATI (Wisconsin Assistive Technology Initiative) instrumentom procjene i Komunikacijskom matricom kako bi se utvrdio najprikladniji oblik asistivne tehnologije za sudionicu. Proveden je i intervju s majkom sudionice radi dobivanja dodatne perspektive o doprinosu asistivne tehnologije na funkcioniranje djeteta. Rezultati istraživanja su analizirani kvantitativnom i kvalitativnom metodologijom. Rezultati potvrđuju hipotezu te ukazuju na neke teškoće koje se javljaju prilikom provođenja programa usvajanja koje daju nove perspektive koje se trebaju uzeti u obzir radi uspješnijeg provođenja programa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Renata Pinjatela (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Čop, Alba
Primjena asistivne tehnologije u predškolskom obrazovanju djeteta s motoričkim poremećajima, 2018., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Čop, A. (2018) 'Primjena asistivne tehnologije u predškolskom obrazovanju djeteta s motoričkim poremećajima', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{C}op, Alba}, year = {2018}, pages = {65}, keywords = {cerebralna paraliza, pred\v{s}kolsko obrazovanje, asistivne tehnologije, high-tech AAC, eye gaze sustav}, title = {Primjena asistivne tehnologije u pred\v{s}kolskom obrazovanju djeteta s motori\v{c}kim poreme\'{c}ajima}, keyword = {cerebralna paraliza, pred\v{s}kolsko obrazovanje, asistivne tehnologije, high-tech AAC, eye gaze sustav}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{C}op, Alba}, year = {2018}, pages = {65}, keywords = {cerebral palsy, preschool education, assistive technology, high-tech AAC, eye gaze system}, title = {Application of assistive technologies in the preschool education of the child with the motor disability}, keyword = {cerebral palsy, preschool education, assistive technology, high-tech AAC, eye gaze system}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font