Pregled bibliografske jedinice broj: 957271
Prepoznavanje poslovne prilike kao preduvjet pokretanja poduzetničkog pothvata
Prepoznavanje poslovne prilike kao preduvjet pokretanja poduzetničkog pothvata, 2009., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 957271 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prepoznavanje poslovne prilike kao preduvjet pokretanja poduzetničkog pothvata
(Recognizing Business Opportunity as a Prerequisite for Starting an Entrepreneurial Venture)
Autori
Matek, Ljubica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
14.07
Godina
2009
Stranica
133
Mentor
Pfeifer, Sanja
Ključne riječi
prepoznavanje prilike ; poslovna prilika ; poduzetnički pothvat ; ideja ; startup
(opportunity recognition ; business opportunity ; entrepreneurial venture ; idea ; startup)
Sažetak
U prvom konceptualnom dijelu rada kritički se vrednuju dosadašnje teorijske spoznaje o prepoznavanju poslovne prilike, a drugi, praktični dio, temelji se na slučaju dvoje poduzetnika koji vjeruju da imaju dobru ideju, no nisu sigurni je li to prava poslovna prilika za njih. U cilju provjere je li ideja poduzetnika iz studije slučaja ujedno i prilika za pokretanje pothvata, korištene su sljedeće metode strateške analize: Timmonsov model četiri sidra, SWOT analiza te analiza provedivosti Kathleen Allen. Magistarski rad ima i praktičnu vrijednost, jer poduzetnicima na stvarnom slučaju demonstrira proces testiranja ideje i utvrđivanja je li ona poslovna prilika ili ne. Također, zahvaljujući kritičkom osvrtu na dosadašnje znanstvene spoznaje vezane uz prepoznavanje poslovne prilike, ovaj rad sugerira i dvije mogućnosti za daljnje istraživanje: jedan istraživački pravac uključuje detaljno proučavanje vrsta prilika te razvoj precizne tipologije istih, dok drugi pravac podrazumijeva istraživanje poduzetnika i odlika njihovih osobnosti vezanih za prepoznavanje prilika, kako bi se preciznije moglo predvidjeti tko će i zašto uspjeti prepoznati priliku a tko ne. U ovome smjeru već su neki radovi utvrdili da je iskustvo značajan čimbenik koji utječe na svako iduće prepoznavanje prilike (Dimov, 2003 ; Ronstadt, 1988), no još uvijek nije utvrđena precizna tipologija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek