Pregled bibliografske jedinice broj: 957234
Analiza tržišta viličara u RH
Analiza tržišta viličara u RH, 2018., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 957234 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza tržišta viličara u RH
(Analysis of the forklift market in the Republic of Croatia)
Autori
Jakac, Daniel
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
27.09
Godina
2018
Stranica
53
Mentor
Rupčić, Nataša
Neposredni voditelj
Rupčić, Nataša
Ključne riječi
Tržište viličara u RH, tržišna koncentracija, tržišna struktura, profitna marža, analiza poslovanja Vilstroj d.o.o.
(Forklift market, market concentration, market structure, profit margin, business analysis of Vilstroj d.o.o.)
Sažetak
Ovim istraživačkim radom analizirane su i prikazane temeljne karakteristike tržišta viličara u RH kao što su: tržišna struktura, visina tržišne moći, sustav ulaganja u marketinške aktivnosti, interesno-utjecajne skupine , čimbenici ostvarivanja konkurentskih prednosti , barijere ulaska , razina koncentracije i profitna marža. Svrha rada je utvrđivanje procesa donošenja menadžerskih odluka na tržištu viličara u RH koji će poduzeću osigurati konkurentsku prednost. Radna hipoteza bila je da se konkurentska prednost na tom tržištu postiže održavanjem visoke kvalitete usluge i zaračunavanjem nižih cijena u odnosu na konkurenciju. Na tržištu viličara u RH u 2017. godini bila su prisutna 22 poduzeća. Radilo se o situaciji oligopola gdje je 7 najvećih poduzeća dominiralo i ostvarivalo preko 70% ukupne prodaje tržišta, dok mjera HH indeksa to tržište prikazuje nekoncentriranim. Profitna marža na promatranom tržištu bila je niska, te je iznosila 0, 039 kn. Na promatranom tržištu ulaganje u marketing predstavlja tek sporedni čimbenik uspjeha, te poduzeća ulažu u marketing manje od 1% ukupnog prihoda od prodaje. Nejasna pravna regulativa i pretjerani fiskalni sustav uzrokuje mnoge probleme svim poduzećima koji su prisutni na tržištu, čime se koči razvoj tržišta viličara, ali i gospodarstva RH u cjelini. Ozbiljan problem na tržištu viličara RH je manjak stručnog kadra. Konkurentske prednosti na tržištu viličara u RH postižu se održavanjem visoke kvalitete usluge i niskih cijena. Preduvjeti za postizanje konkurentskih prednosti su održavanje brzog kanala nabave rezervnih dijelova, posjedovanje prava zastupništva određenog proizvođača viličara i održavanje niskog stupnja fluktuacije zaposlenika. Barijere ulaska na promatrano tržište su visoka ulaganja u prostore, ostvarivanje prava zastupništva pojedinih proizvođača viličara koja , u pravilu, može dobiti samo jedno poduzeće na nacionalnoj razini i manjak stručnog kadra na tržištu rada. Unatoč barijerama, postoji opasnost ulaska slovenskih i talijanskih poduzeća na tržište RH, pogotovo na tržišta Istre i Kvarnera u čijoj su neposrednoj blizini. Nakon SWOT analize poduzeća Vilstroj d.o.o. može se zaključiti kako su temeljni čimbenici budućeg razvoja tog poduzeća efikasno upravljanje ljudskim potencijalima i znanjem, u kontekstu dokumentacije znanja unutar odjela servisa i minimalizacije fluktuacije zaposlenika, korištenje sredstava iz fondova EU i ostalih potpora, održavanje brzih kanala nabave rezervnih dijelova i ostvarivanje prava zastupništva proizvođača viličara.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija