Pregled bibliografske jedinice broj: 957200
Tko se danas osjeća kao Europljanin?: Školski pedagozi o europskim vrijednostima i europskom identitetu
Tko se danas osjeća kao Europljanin?: Školski pedagozi o europskim vrijednostima i europskom identitetu // Knjiga sažetaka Trećeg kongresa pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "Pedagogija u vremenu promjene"
Zagreb, Hrvatska, 2018. str. 80-81 (ostalo, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 957200 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tko se danas osjeća kao Europljanin?: Školski pedagozi o europskim vrijednostima i europskom identitetu
(Who feels like European?: Educational specialists about European values and European identity)
Autori
Miočić, Ivana ; Vignjević Korotaj, Bojana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka Trećeg kongresa pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "Pedagogija u vremenu promjene"
/ - , 2018, 80-81
Skup
Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "Pedagogija u vremenu promjene"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.09.2018. - 14.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
europska dimenzija u obrazovanju ; Europska unija ; identitet ; vrijednosti ; pedagozi
(European dimension in education ; European Union ; identity ; values ; educational specialists (pedagogues))
Sažetak
Tijekom posljednjih godina sve su prisutnije rasprave koje iz različitih znanstvenih disciplina (geografija, politologija, sociologija, pedagogija i sl.) nastoje doprinijeti razumijevanju europskog identiteta i njegovog odnosa spram nacionalnog identiteta (Vrcan, 2005 ; Stavrakakis, 2006 ; Sekulić i Šporer, 2008 ; Harris, 2011 ; Sršen, 2013 ; Pavić, Đukić, Bijuković Maršić, 2016). U ovom radu polazi se od ideje da obrazovanje treba snažno promicati temeljne vrijednosti i ljudska prava te da treba doprinijeti osvješćivanju učenika o lokalnom, nacionalnom i europskom identitetu i njihovoj povezanosti, interkulturalnom razumijevanju i razvoju osjećaja političke, socijalne i kulturne pripadnosti Europi (Ledić, Miočić i Turk, 2016). Koncept europske dimenzije u obrazovanju polazi od ovih ideja, a rezultati istraživanja prikazani u ovom radu dio su šireg istraživanja o pristupima i izazovima uvođenja europske dimenzije u obrazovanju u Hrvatskoj. Cilj je ovog dijela istraživanja utvrditi kako školski pedagozi percipiraju vlastiti identitet i identitet svojih učenika na lokalnoj, nacionalnoj i europskoj razini te kako percipiraju ulogu škola u promicanju europskih vrijednosti i razvoja identiteta. Za potrebe ovog rada, prikazani su rezultati kvalitativne analize polustrukturiranih intervjua provedenih u razdoblju od 2014. do 2017. godine na prigodnom uzorku od 26 pedagoga zaposlenih u srednjim školama Republike Hrvatske. Preliminarni rezultati analize upućuju da školski pedagozi prepoznaju važnost promicanja europskih vrijednosti u školama. Sebe uglavnom identificiraju lokalno ili globalno, a kod učenika procjenjuju da je najizraženija pripadnost lokalnom okruženju. Iako primjećuju važnost uloge škole u razvoju lokalnog, nacionalnog, europskog pa i globalnog identiteta, upućuju na izniman doprinos obiteljskog okruženja na razvoj sustava vrijednosti i identiteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)