Pregled bibliografske jedinice broj: 957104
Koncipiranje instrumenta procjene za odabir asistivne tehnologije
Koncipiranje instrumenta procjene za odabir asistivne tehnologije, 2018., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 957104 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Koncipiranje instrumenta procjene za odabir asistivne tehnologije
(Adaptation of assistive technology assessment model)
Autori
Čičak, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2018
Stranica
52
Mentor
Pinjatela, Renata
Ključne riječi
asistivna tehnologija ; motorički poremećaji ; model procjene ; WATI ; implementacija AT
(assistive technology ; physical imapirments ; assessment model ; WATI ; AT implementation)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je dobiti uvid u potrebe djeteta s motoričkim teškoćama kako bi se doprinijelo implementaciji odgovarajuće asistivne tehnologije te dobiti uvid u sposobnosti djeteta koje mogu pozitivno utjecati na primjenu adekvatnog asisitivnog rješenja. Na temelju utvrđenih potreba i sposobnosti djeteta s motoričkim teškoćama bit će predložen onaj oblik asistivne tehnologije koji će najbolje odgovarati djetetovim potrebama. Za potrebe ovog istraživanja koncipiran je instrument procjene na temelju postojećih modela procjene. Kreirano je ukupno 12 lista procjene koje služe za prikupljanje informacija o učeniku po uzoru na WATI model procjene, a one obuhvaćaju slijedeća područja: sjedenje, pozicioniranje i mobilnost ; komunikacija ; pristup računalima i uređajima ; motorički aspekt pisanja ; kompozicija pisanih materijala ; čitanje ; matematika ; organizacija ; slobodno vrijeme ; vid i sluh i generalno. Na kraju svakog od navedenih područja navest će se sposobnosti koje dijete ima i potrebe/teškoće s kojima se dijete susreće, a koje bi mogle utjecati na uvođenje i korištenje asistivne tehnologije. S obzirom na cilj i postavljena istraživačka pitanja, u ovom je istraživanju korištena metoda opservacije za prikupljanje podataka. U istraživanju je sudjelovalo 4 djece u dobi od 6 do 9 godina. Kriteriji za odabir sudionika bili su: da bude dijete s motoričkim teškoćama kao posljedicom oštećenja središnjeg živčanog sustava, koje polazi školu ili je školski pripravnik, neovisno o spolu i pokazuje poteškoće govora i jezika uz generalno kašnjenje na ostalim razvojnim područjima. Temeljem ovih podataka donijet će se preporuka o odgovarajućoj asistivnoj tehnologiji koja će najbolje odgovarati potrebama i sposobnostima djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Renata Pinjatela
(mentor)