Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 957036

Isključivanje cilindara kao mjera smanjenja potrošnje goriva višecilindarskog motora


Dilber, Viktor
Isključivanje cilindara kao mjera smanjenja potrošnje goriva višecilindarskog motora, 2018., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb


CROSBI ID: 957036 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Isključivanje cilindara kao mjera smanjenja potrošnje goriva višecilindarskog motora
(Cylinder Deactivation as a Measure of Fuel Economy Improvement of a Multi-Cylinder Engine)

Autori
Dilber, Viktor

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje

Mjesto
Zagreb

Datum
26.09

Godina
2018

Stranica
38

Mentor
Sjerić, Momir

Ključne riječi
isključivanje cilindara, računalne simulacije, AVL BOOST, potrošnja goriva
(cylinder deactivation, computer simulations, AVL BOOST, fuel consumption)

Sažetak
Svi proizvođači motora s unutarnjim izgaranjem nastoje povećati stupanj djelovanja motora i time smanjiti potrošnju goriva. Jedno od rješenja je sustav isključivanja cilindara. Pri niskom opterećenju i nižim brzinama vrtnje motora se isključuje određeni broj cilindara i time postižu povoljniji režimi rada dok su pri većim opterećenjima i većim brzinama vrtnje svi cilindri uključeni što znači da još uvijek raspolažemo s dovoljno snažnim motorom. Isključivanjem cilindara se radni cilindri dovode u područje većeg opterećenja (većeg indiciranog rada) i niže specifične indicirane potrošnje goriva. Pored većeg indiciranog rada, dolazi i do smanjenja ukupnog trenja motora. U ovom radu prikazani su rezultati simulacija provedenih na Ottovom motoru bez i s isključivanjem cilindara. Računalne simulacije provedene su u programskom paketu AVL BOOST™ verzija 2013.2. Radne točke motora su odabrane tako da one odgovaraju brzini kretanja vozila konstantnom brzinom horizontalnim putem od 50 km/h, 80km/h i 130 km/h. Na kraju su prikazani i objašnjeni simulacijski rezultati u pogledu potrošnje goriva i utjecaja na emisiju štetnih plinova.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Strojarstvo



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb

Profili:

Avatar Url Momir Sjerić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dilber, Viktor
Isključivanje cilindara kao mjera smanjenja potrošnje goriva višecilindarskog motora, 2018., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Dilber, V. (2018) 'Isključivanje cilindara kao mjera smanjenja potrošnje goriva višecilindarskog motora', diplomski rad, preddiplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Dilber, Viktor}, year = {2018}, pages = {38}, keywords = {isklju\v{c}ivanje cilindara, ra\v{c}unalne simulacije, AVL BOOST, potro\v{s}nja goriva}, title = {Isklju\v{c}ivanje cilindara kao mjera smanjenja potro\v{s}nje goriva vi\v{s}ecilindarskog motora}, keyword = {isklju\v{c}ivanje cilindara, ra\v{c}unalne simulacije, AVL BOOST, potro\v{s}nja goriva}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Dilber, Viktor}, year = {2018}, pages = {38}, keywords = {cylinder deactivation, computer simulations, AVL BOOST, fuel consumption}, title = {Cylinder Deactivation as a Measure of Fuel Economy Improvement of a Multi-Cylinder Engine}, keyword = {cylinder deactivation, computer simulations, AVL BOOST, fuel consumption}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font