Pregled bibliografske jedinice broj: 956756
Utjecaj pojavljivanj u medijima na percepciju potrošača
Utjecaj pojavljivanj u medijima na percepciju potrošača, 2018., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet Rijeka, Rijeka
CROSBI ID: 956756 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj pojavljivanj u medijima na percepciju potrošača
(Effect of media exposure on consumer's perception)
Autori
Trgovac, Monika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet Rijeka
Mjesto
Rijeka
Datum
25.09
Godina
2018
Stranica
52
Mentor
Jelenc, Lara
Ključne riječi
reklamna poruka ; oglašavanje ; ponašanje potrošača ; percepcija, subliminalne poruke
(advertising messages ; advertising ; consumer behavior ; perception ; subliminal messages)
Sažetak
U današnje vrijeme reklame su postale sve više dio našeg života i vrlo su bitne kod oglašavanja nekog proizvoda. Reklamom se želi pridobiti pažnja potencijalnog kupca i samim time približiti mu određeni proizvod i upoznati ih sa njegovim karakteristikama. Pri oglašavanju kreatori reklama se koriste raznim strategijama i ulažu dosta napora u upoznavanje životnih ciljeva, navika, potreba i ukusa potencijalnih kupaca i cilj im je da ih se uključi u reklamnu poruku, da se u njoj prepoznaju. U radu će se istaknuti čimbenici koji utječu na ponašanje potrošača koji su međusobno povezani i svrstani u tri kategorije koju čine osobni čimbenici, društveni čimbenici i psihološki procesi. Svaki od tih čimbenika sadrži podgrupe koje imaju jak utjecaj na percepciju potrošača poput kulture, obitelji, stavova, okruženja, vjerovanja i sl. Također, jezične strategije i teorijski pristup jeziku reklama te slogan koji je jako bitan u reklami. Svrha rada je istražiti da li reklame pozitivno utječu na namjeru kupnje te da li preporuke poznatih osoba u reklamama koje preporučuju isti, utječe na veću spremnost kod kupnje. Također cilj istraživanja je i otkriti putem kojeg se medija najviše zamjećuju reklame za pivo te da li se bolje pamte reklame sa humorističnim sadržajem. Rezultati dobiveni istraživanjem putem anketnih upitnika pokazuju da reklame ne pridonose namjeri kupnje kod potrošača te da preporuka poznate osobe u reklami nema tjecaja na veću spremnost kod kupnje. Prema dobivenim rezultatima reklame za pivo najviše se zamjećuju putem TV-a i kod gledatelja su bolje pamtljive reklame koje imaju humorističan sadržaj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
081-0000000-1270 - Strategija korporacije– sadašnja budućnost (Mencer, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka
Profili:
Lara Jelenc
(mentor)