Pregled bibliografske jedinice broj: 956474
Ekonomski učinci sustava dinamičke izmjene usmjerenja prometnih trakova u urbanim područjima
Ekonomski učinci sustava dinamičke izmjene usmjerenja prometnih trakova u urbanim područjima // Suvremeni promet : časopis za pitanja teorije i prakse prometa, 37 (2017), 5-6; 213-217 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 956474 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekonomski učinci sustava dinamičke izmjene usmjerenja prometnih trakova u urbanim područjima
(Economic Impacts of the Reversible Traffic Lane System in Urban Areas)
Autori
Šoštarić, Marko ; Jakovljević, Marijan ; Ćosić, Mladenka
Izvornik
Suvremeni promet : časopis za pitanja teorije i prakse prometa (0351-1898) 37
(2017), 5-6;
213-217
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
sustav dinamičke izmjene usmjerenja prometnih trakova ; ekonomski učinci ; prometna potražnja ; prometna ponuda ; rezultati simulacije
(reversible traffic lane system ; economic impacts ; traffic demand ; traffic supply ; results of simulation)
Sažetak
Sustav dinamičke izmjene usmjerenja prometnih trakova u urbanim područjima, kao jedan od načina regulacije prometa, implementira se radi uspostave kvalitetnijeg odnosa između prometne ponude i prometne potražnje tijekom dnevnih vršnih perioda. Sustavom dinamičke izmjene usmjerenja prometnih trakova postiže se optimalno upravljanje prometnom potražnjom u okviru postojećih kapaciteta cestovne prometne infrastrukture što je posebno značajno za urbana područja gdje nema velikih mogućnosti za prostorno proširenje prometnica. Za potrebe utvrđivanja i kvantificiranja ekonomskih učinaka sustava dinamičke izmjene usmjerenja prometnih trakova u urbanim područjima kreirana je studija slučaja u kojoj se predlaže implementacija ovog sustava u gradu Zagrebu. Kvantificiranje ekonomskih učinaka je temeljeno na rezultatima mikrosimulacije. Simulacija je kreirana za scenarij postojećeg stanja te predloženog rješenja. Na temelju komparacijske analize rezultata simulacija kvantificirani su svi relevantni ekonomski učinci pomoću kojih je provedena analiza troškova i koristi. Isto tako, uz analizu troškova i koristi izrađene su analize osjetljivosti i rizika s ciljem ukazivanja na ekonomsku opravdanost i potrebu implementiranja takvih sustava u urbanim područjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Transportation Research Information Services - TRIS