Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 956250

Vrednovanje učinkovitosti pokaznih naprava prema standardu ISO 9241


Smrekar, Krunoslav
Vrednovanje učinkovitosti pokaznih naprava prema standardu ISO 9241, 2016., diplomski rad, diplomski, Tehnički fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 956250 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vrednovanje učinkovitosti pokaznih naprava prema standardu ISO 9241
(Pointing Devices Performance Evaluation According to the ISO 9241 Standard)

Autori
Smrekar, Krunoslav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Tehnički fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
24.11

Godina
2016

Stranica
51

Mentor
Lenac, Kristijan

Neposredni voditelj
Ljubić, Sandi

Ključne riječi
interakcija čovjeka i računala, Fittsov zakon, propusnost, trodimenzionalni virtualni prostor, dvodimenzionalna ispitna okolina, Unity pokretački sustav za video igre, empirijsko vrednovanje
(Human-Computer Interaction, Fitts' law, throughput, three-dimensional virtual space, two-dimensional test enviroment, Unity game engine, empirical evaluation)

Sažetak
Pojavom virtualne i proširene stvarnosti javlja se potreba za novom vrstom korisničkih sučelja i potrebno je uvidjeti da li je učinkovito koristiti postojeće pokazne uređaje s takvim sučeljima. Interakcija se u njima vrši u trodimenzionalnim virtualnim prostorima, međutim ne postoji standard prema kojem bi se mjerile učinkovitosti fizičkih pokaznih naprava u takvim prostorima. Međutim, postoji standard s kojim se vrednuju fizičke pokazne naprave u tradicionalnim dvodimenzionalnim ispitnim okolinama. U ovom radu se predlaže adaptacija spomenutog standarda s ciljem vrednovanja pokaznih naprava. U sklopu rada je implementirana aplikacija prema spomenutoj adaptaciji s kojom se može vrednovati bežični miš, kontroler video igara i Leap Motion kontroler u simuliranom 3D-u. Također je provedeno empirijsko istraživanje u kojem su se mjerile učinkovitosti navedena tri pokazna uređaja uz dodatak interaktivne dodirne plohe i pametnog telefona u svojstvu dodirne plohe. Uređaji su se koristili u dvije ispitne okoline, prva tri spomenuta uređaja u simuliranom 3D-u dok su ostala dva uređaja ispitana u 2D-u. Kroz istraživanje se uspostavilo da je prosječna propusnost u 3D eksperimentu jednaka 0, 75 dok je u 2D-u jednaka 1, 81. Također, pokazalo se da postoji statistički signifikantna razlika između triju uređaja korištenih u 3D-u dok kod uređaja korištenih u 2D-u nema signifikantne razlike u učinkovitosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Računarstvo



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Tehnički fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Kristijan Lenac (mentor)

Avatar Url Sandi Ljubić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Smrekar, Krunoslav
Vrednovanje učinkovitosti pokaznih naprava prema standardu ISO 9241, 2016., diplomski rad, diplomski, Tehnički fakultet, Rijeka
Smrekar, K. (2016) 'Vrednovanje učinkovitosti pokaznih naprava prema standardu ISO 9241', diplomski rad, diplomski, Tehnički fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Smrekar, Krunoslav}, year = {2016}, pages = {51}, keywords = {interakcija \v{c}ovjeka i ra\v{c}unala, Fittsov zakon, propusnost, trodimenzionalni virtualni prostor, dvodimenzionalna ispitna okolina, Unity pokreta\v{c}ki sustav za video igre, empirijsko vrednovanje}, title = {Vrednovanje u\v{c}inkovitosti pokaznih naprava prema standardu ISO 9241}, keyword = {interakcija \v{c}ovjeka i ra\v{c}unala, Fittsov zakon, propusnost, trodimenzionalni virtualni prostor, dvodimenzionalna ispitna okolina, Unity pokreta\v{c}ki sustav za video igre, empirijsko vrednovanje}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Smrekar, Krunoslav}, year = {2016}, pages = {51}, keywords = {Human-Computer Interaction, Fitts' law, throughput, three-dimensional virtual space, two-dimensional test enviroment, Unity game engine, empirical evaluation}, title = {Pointing Devices Performance Evaluation According to the ISO 9241 Standard}, keyword = {Human-Computer Interaction, Fitts' law, throughput, three-dimensional virtual space, two-dimensional test enviroment, Unity game engine, empirical evaluation}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font