Pregled bibliografske jedinice broj: 95606
Poduzeće koje uči- formula za 21. stoljeće
Poduzeće koje uči- formula za 21. stoljeće // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 53 (2002), 9/10; 903-919 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 95606 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poduzeće koje uči- formula za 21. stoljeće
(Learning Company – Formula for the 21. Century)
Autori
Rupčić, Nataša
Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 53
(2002), 9/10;
903-919
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
učenje; poduzeće koje uči; intelektualni kapital; opunomoćenje; sustavno mišljenje; izvirujuća strategija
(learning; learning company; intellectual capital; empowerment; system thinking; emerging strategy)
Sažetak
Promjene u samom poduzeću i njegovom okružju u posljednjem su desetljeću postale konstantom. Poduzeće je neprekidno usmjereno na traženje načina kako poslove obavljati brže, kvalitetnije i uz manje troškove. Pri tom najvažnije postaje usavršavati postojeće vještine, stjecati nova znanja i usavršavati postojeća. Poduzeće koje uči stvara klimu koja članove poduzeća potiče na učenje i razvoj potencijala. Poduzeće koje uči je posebna poslovna filozofija usmjerena prema oblikovanju poduzeća orijentiranog na zaposlene i njihovo sudjelovanje u rješavanju problema. Kako bi se konvencionalno poduzeće transformiralo prema poduzeću koje uči potrebna je transformacija prema horizontalnoj organizacijskoj strukturi. Razmjerno prema fleksibilnosti organizacije provodi se i proces opunomoćenja. Potrebno je također slijediti discipline učeće organizacije, posebno timski rad i sustavno mišljenje. Za transformaciju prema poduzeću koje uči potrebno je i efikasno vodstvo koje treba izgraditi zajedničku viziju, inicirati promjene i motivirati zaposlene na učenje. Poduzeća država u tranziciji pa tako i hrvatska trebaju se adaptirati na promjene u okružju, a da bi to ostvarila potrebno je intenzivno ulagati u učenje i razvoj pojedinaca odnosno ulagati u znanje koje je danas glavni izvor konkurentne prednosti i novostvorene vrijednosti. Stoga se hrvatska poduzeća kao i poduzeća država u tranziciji moraju dobro upoznati s konceptom poduzeća koje uči, smjernicama za njegovo oživotvorenje kao bi što prije mogla poduzeti potrebne aktivnosti za jačanje intelektualnog kapitala i transformaciju prema poduzeću koje uči.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus