Pregled bibliografske jedinice broj: 955991
Kiparska izložba : ASAMBLAŽI SORTIRANJA I RECIKLIRANJA
Kiparska izložba : ASAMBLAŽI SORTIRANJA I RECIKLIRANJA, 2018. (katalog).
CROSBI ID: 955991 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kiparska izložba : ASAMBLAŽI SORTIRANJA I RECIKLIRANJA
(Sculptural exhibition: ASSAMBLAGES OF SORTING AND RECIRCLING)
Autori
Pavlović, Eduard
Izvornik
HRVATSKO DRUŠTVO LIKOVNIH UMJETNIKA ZADAR
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, katalog
Godina
2018
Ključne riječi
asamblaž, sortiranje, recikliranje
(assamblage, sorting, recircling)
Sažetak
Gledalo se pojam otpad ( stvar ili predmet koje posjednik odbacuje, namjerava ili mora odbaciti ) zamijenili pojmom nove gradnje. Poradi toga pribjeglo se izradi asamblaža - tehnici oblikovanja trodimenzionalnih umjetničkih tvorbi kojom se spajaju različiti predmeti svakodnevne uporabe ili njihovi dijelovi . Zbog načina na koji su nastali i sredstava pomoću kojih je napravljeno ovih 10 asamblaža odnosno 10 asamblažnih objekata tematski se naviše utječu sortiranju odnosno metodi kojom sakupljeni otpad može ići dalje u proces recikliranja ; recikliranje je izdvajanje materijala iz otpada i njegovo ponovno korištenje – točnije ono uključuje: sakupljanje, izdvajanje, preradu i izradu novih proizvoda iz iskorištenih stvari ili materijala. Nisu to nikakvi eksperimenti sa strukturama i predmetima, nema tu (u većem opsegu) razvidnijih improvizacija ili slučajnih rješenja kao ni iskaza neutralnosti / ravnodušnosti. Smatrati je da ove asamblaže odn. asamblažne objekte prožimaju i stanovite nematerijalne sastavnice, posebno one iz duhovne sfere ( poput poimanja filozofije prostora/ okoliša ili koncepcije sadašnjeg / modernog svagdašnjeg života ), prelamane kroz vizuru “otpad materije i materija kao otpad”. Stoga ne treba čuditi da je u procesu percipiranja ovih asamblaža / asamblažnih objekata osim tvornog materijala uočiti i tehniku odnosno postupke koji se ( u većini ) pri tom rabe : klamanje, prekrivanje, zamotavanje, odlaganje itd. - što u osnovi ukazuje na primjenu delikatnijih i profinjenijih manualnih postupaka - suprotnih onima sa nešto većom dozom brutalnosti . Poslije ovog vizualnog evidentiranja, moguće su pojave i određenih asocijacija. Ipak, efekti postojećih asamblaža ( na odgovarajućim zidnim plohama ) ili asamblažnih objekata ( na primjerenim postamentima ) uglavnom bi trebali nuditi dvije vrste realnosti : prošlu i sadašnju- dobrano usmjerenih ka budućnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti
Napomena
Izložba je održana u Caffe galeriji ĐINA u Zadru tijekom svibnja i lipnja 2018. godine