Pregled bibliografske jedinice broj: 955805
Problemi u ponašanju: uloga roditeljskog odgojnog stila i nekih izvršnih funkcija djece rane školske dobi
Problemi u ponašanju: uloga roditeljskog odgojnog stila i nekih izvršnih funkcija djece rane školske dobi // XXI. Dani psihologije u Zadru / Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, Marina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2018. str. 104-104 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 955805 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Problemi u ponašanju: uloga roditeljskog odgojnog stila i nekih izvršnih funkcija djece rane školske dobi
(Problem behaviours: role of parenting style and certain executive functions in early school-age children)
Autori
Vučković, Sandra ; Ručević, Silvija ; Borovac, Tijana ; Krupić, Dino
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XXI. Dani psihologije u Zadru
/ Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, Marina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2018, 104-104
ISBN
978-953-331-196-8
Skup
21. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.05.2018. - 26.05.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
roditeljski odgojni stil ; izvršne funkcije ; problemi u ponašanju ; rana školska dob
(parenting style ; executive functions ; problem behaviours ; early school age)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati ulogu roditeljskog odgojnog stila i nekih izvršnih funkcija djeteta u objašnjenju problema u ponašanju djece rane školske dobi. Problem istraživanja bio je utvrditi povezanost roditeljskog odgojnog stila te sposobnosti planiranja, regulacije i inhibicije kao mjera izvršnih funkcija kod djeteta s problemima u ponašanju. U istraživanju su korišteni podaci iz treće točke mjerenja unutar opsežnijeg longitudinalnog istraživanja pod nazivom „Problemi u ponašanju djece školske dobi: Uloga izvršnih funkcija, individualnih, obiteljskih i genetskih čimbenika-ECLAT“. U istraživanju je sudjelovalo 173 slučajno odabrane djece iz 16 javnih škola grada Osijeka (94 dječaka ; Mdob=8.21, SD=0.569) i njihovi roditelji. Roditeljski odgojni stil mjeren je samoprocjenom koristeći Upitnik roditeljskog stila (engl. Parenting style questionnaire), dok su izvršne funkcije kod djeteta roditelji procjenjivali pomoću inventara CHEXY-HR (eng. Childhood Executive Functioning Inventory). Roditelji su također ispunili Upitnik snaga i slabosti (eng. The Strenghts and Difficulties Questionnaire, SDQ-Cro). U ovom istraživanju prikazani su rezultati samo za subskalu Upitnika snaga i slabosti kojom se mjere problemi u ponašanju. Hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđeno je da su permisivni odgojni stil te sposobnost planiranja, regulacije i inhibicije značajni prediktori problema u ponašanju djece rane školske dobi. Djeca čiji roditelji češće koriste permisivni odgojni stil i koja imaju slabo razvijenu sposobnost planiranja, regulacije ponašanja i inhibicije bila su procijenjena kao ona koja češće manifestiraju nasilne oblike ponašanja. Rezultati istraživanja ukazuju da su češće korištenje permisivnog roditeljskog odgojnog stila i slabo razvijene izvršne funkcije čimbenici koji pospješuju razvoj problema u ponašanju djece rane školske dobi. Istraživanje ukazuje da se intervencije trebaju usmjeriti na edukaciju roditelja i trening izvršnih funkcija kod djeteta, u cilju preveniranja razvoja različitih ponašajnih problema u adolescenciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
IZIP-2016-81
HRZZ-IP-2016-06-3917 - Problemi u ponašanju djece školske dobi: Uloga izvršnih funkcija, individualnih, obiteljskih i genetskih čimbenika (ECLAT) (Ručević, Silvija, HRZZ ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek