Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 955804

Prosocijalno ponašanje: uloga osnažujućih čimbenika razvoja djece rane školske dobi


Vučković, Sandra; Krupić, Dino; Borovac, Tijana; Ručević, Silvija
Prosocijalno ponašanje: uloga osnažujućih čimbenika razvoja djece rane školske dobi // Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici - Sažeci priopćenja / Jakopec, Ana ; Pribisalić, Dalia ; Krupić, Dino (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 56-56 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 955804 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prosocijalno ponašanje: uloga osnažujućih čimbenika razvoja djece rane školske dobi
(Prosocial behaviour: role of empowerment factors in the development of early school-age children)

Autori
Vučković, Sandra ; Krupić, Dino ; Borovac, Tijana ; Ručević, Silvija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici - Sažeci priopćenja / Jakopec, Ana ; Pribisalić, Dalia ; Krupić, Dino - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018, 56-56

ISBN
978-953-314-108-4

Skup
7. znanstveno - stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 22.02.2018. - 24.02.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
roditeljski odgojni stil ; empatija ; prosocijalno ponašanje, osnažujući čimbenici, rana školska dob
(parenting style ; empathy ; prosocial behaviour ; empowerment factors ; early school-age children)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati ulogu nekih socio-demografskih varijabli, roditeljskih odgojnih stilova i empatije djeteta u objašnjenju prosocijalnog ponašanja djece rane školske dobi. U istraživanju su korišteni podaci iz treće točke mjerenja unutar opsežnijeg longitudinalnog istraživanja pod nazivom „Problemi u ponašanju djece školske dobi: Uloga izvršnih funkcija, individualnih, obiteljskih i genetskih čimbenika-ECLAT“. U istraživanju je sudjelovalo 173 slučajno odabrane djece iz 16 javnih škola grada Osijeka (94 dječaka ; Mdob=8.21, SD=.569) i njihovi roditelji. Roditeljski odgojni stilovi mjereni su samoprocjenom koristeći Upitnik roditeljskog stila, dok su razinu empatije kod djeteta roditelji procjenjivali Griffithovom ljestvicom empatije. Roditelji su također ispunili Upitnik snaga i slabosti, pri čemu su prikazani rezultati samo za subskalu kojom se mjeri prosocijalno ponašanje. Hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđeno je da su spol i razina afektivne empatije djeteta te permisivni odgojni stil značajni prediktori prosocijalnog ponašanja djece rane školske dobi. Djeca ženskog spola, s višom razinom afektivne empatije i čiji roditelji rjeđe koriste permisivni odgojni stil bila su procijenjena kao ona koja češće manifestiraju ponašanja kojima žele pomoći drugoj osobi ili učiniti neku korist. Rezultati istraživanja ukazuju da su ženski spol, viša razina afektivne empatije djeteta te rjeđe korištenje permisivnog roditeljskog odgojnog stila osnažujući čimbenici razvoja prosocijalnog ponašanja djece rane školske dobi. Istraživanje ukazuje da se intervencije trebaju usmjeriti na ranu edukaciju roditelja i poticanje razvoja empatije kod djeteta, kako bi se prevenirao razvoj problema u ponašanju u kasnom djetinjstvu i adolescenciji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-IP-2016-06-3917 - Problemi u ponašanju djece školske dobi: Uloga izvršnih funkcija, individualnih, obiteljskih i genetskih čimbenika (ECLAT) (Ručević, Silvija, HRZZ ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Silvija Ručević (autor)

Avatar Url Tijana Borovac (autor)

Avatar Url Sandra Brezetić (autor)

Avatar Url Dino Krupić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vučković, Sandra; Krupić, Dino; Borovac, Tijana; Ručević, Silvija
Prosocijalno ponašanje: uloga osnažujućih čimbenika razvoja djece rane školske dobi // Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici - Sažeci priopćenja / Jakopec, Ana ; Pribisalić, Dalia ; Krupić, Dino (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 56-56 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Vučković, S., Krupić, D., Borovac, T. & Ručević, S. (2018) Prosocijalno ponašanje: uloga osnažujućih čimbenika razvoja djece rane školske dobi. U: Jakopec, A., Pribisalić, D. & Krupić, D. (ur.)Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici - Sažeci priopćenja.
@article{article, author = {Vu\v{c}kovi\'{c}, Sandra and Krupi\'{c}, Dino and Borovac, Tijana and Ru\v{c}evi\'{c}, Silvija}, year = {2018}, pages = {56-56}, keywords = {roditeljski odgojni stil, empatija, prosocijalno pona\v{s}anje, osna\v{z}uju\'{c}i \v{c}imbenici, rana \v{s}kolska dob}, isbn = {978-953-314-108-4}, title = {Prosocijalno pona\v{s}anje: uloga osna\v{z}uju\'{c}ih \v{c}imbenika razvoja djece rane \v{s}kolske dobi}, keyword = {roditeljski odgojni stil, empatija, prosocijalno pona\v{s}anje, osna\v{z}uju\'{c}i \v{c}imbenici, rana \v{s}kolska dob}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vu\v{c}kovi\'{c}, Sandra and Krupi\'{c}, Dino and Borovac, Tijana and Ru\v{c}evi\'{c}, Silvija}, year = {2018}, pages = {56-56}, keywords = {parenting style, empathy, prosocial behaviour, empowerment factors, early school-age children}, isbn = {978-953-314-108-4}, title = {Prosocial behaviour: role of empowerment factors in the development of early school-age children}, keyword = {parenting style, empathy, prosocial behaviour, empowerment factors, early school-age children}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font