Pregled bibliografske jedinice broj: 955680
Razlike u tehnici bacanja loptice kod dječaka i djevojčica različite predškolske dobi
Razlike u tehnici bacanja loptice kod dječaka i djevojčica različite predškolske dobi, 2017., diplomski rad, diplomski, Kineziološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 955680 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u tehnici bacanja loptice kod dječaka i djevojčica različite predškolske dobi
(Differences in the ball throwing technique in preschool children different age)
Autori
Blažević, Luka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Kineziološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2017
Stranica
29
Mentor
Šalaj, Sanja
Ključne riječi
motorička znanja, spol, djeca, nadramensko bacanje, predškolska dob
(motor skills, gender, overarm throw, pre-school age)
Sažetak
Iako su spolne razlike zabilježene u mnogim motoričkim zadacima, razlike su minimalne tijekom ranog djetinjstva. U predškolskom razdoblju razlike se počinju povećavati. Bacanje je jedno od najkorisnijih osnovnih motoričkih znanja i uključeno je u razne sportove kao što su bejzbol, softball, košarku, rukomet, nogomet i kriket (Gallahue, Ozmun & Goodway, 2012). Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi razlike u tehnici bacanja lopte i njegovih strukturnih elemenata u predškolskoj djeci. Uzorak se sastojao od 229 predškolske djece dobi od 3 do 7 godina upisanih u tri vrtića u glavnom gradu Hrvatske. Mjerenje tehnike bacanja lopte dio je baterije testova Test of Gross Motor Development - 2 testing kit (Ulrich, 2000). Analiza varijance (ANOVA) i Bonferroni post-hoc test korišteni su za određivanje razlika u tehnici bacanja između dječaka i djevojčica, kao i četiri elemenata tehnike. Glavni rezultati ovog istraživanja pokazuju da postoje značajne razlike između dječaka i djevojčica u bacanju lopte (p <0, 05). Bonferroni post-hoc test pokazuje da su dječaci znatno bolji (2, 32) u bacanju lopte nego djevojčice (1, 20). Nadalje, rezultati pokazuju da su dječaci bolji u svim kriterijima uspješnosti bacanja lopte (p <0, 05) (rotacija tijela, suprotna noga prijenosa težine, dijagonalna okretaja ruku nakon bacanja), osim u prvom kriteriju, pripremnom zamahu. Praktična primjena ovog istraživanja podrazumijeva izmjene u predškolskoj nastavi tjelesnog odgoja i organiziranim igrama s loptom kada djevojčice i dječaci zajedno vježbaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP-2014-09-5428 - Motorička znanja djece predškolske dobi (MZDPD) (Šalaj, Sanja, HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb
Profili:
Sanja Šalaj
(mentor)