Pregled bibliografske jedinice broj: 955338
Odgojni ciljevi u izvannastavnim aktivnostima osnovnih škola
Odgojni ciljevi u izvannastavnim aktivnostima osnovnih škola // Zbornik znanstvenih radova s međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Osijek, Hrvatska, 2016. str. 222-233 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 955338 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojni ciljevi u izvannastavnim aktivnostima
osnovnih škola
(The Objectives of Education in Extracurricular
Activities of Primary Schools)
Autori
Pažin-Ilakovac, Ružica ; Pejaković, Sara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik znanstvenih radova s međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije
/ - , 2016, 222-233
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija "Globalne i lokalne perspektive pedagogije"
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.10.2016. - 28.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
cjeloviti razvoj učenika, izvannastavne aktivnosti, odgojni cilj, školski kurikulum
(goal of education ; wholesome development of students ; extra-curricular activities, school curriculum)
Sažetak
Sažetak Odgojni cilj kao polazište svakog pedagoškog djelovanja i kurikulumskog ostvarivanja zahtijeva promišljanje na polazišnoj i teorijskoj razini, kao i na razini implementacije i provedbe. Upravo je izazovno i uvijek aktualno pitanje kvalitetnijeg planiranja i ostvarivanja temeljnih ciljeva odgoja i cjelovitog razvoja učenika, što se posebno aktualizira u novoj kurikulumskoj filozofiji, teoriji, metodologiji i praksi kojoj teži suvremena škola. U ovakvom ciljno naglašenom pristupu, koji se razlikuje od pristupa usmjerenog prema sadržajima, izdvajaju se kategorije odgojnih ciljeva nužnih za cjeloviti razvoj svake osobe. U odgovorima koje škola pokušava dati u postmodernom vremenu i društvu zanimalo nas je kojim ciljevima odgoja pridonose izvannastavne aktivnosti škole, u novim kurikulumskim okvirima. Analizom sadržaja izvannastavnih aktivnosti unutar školskih kurikuluma 10 osnovnih škola pokušalo se uvidjeti na koje se ciljeve odgoja stavlja naglasak, a koji bi trebali biti više promovirani. Vidljivo je kako se unutar brojnih i raznolikih aktivnosti, osim još uvijek naglašenih intelektualnih, sve više promiču ciljevi društvenog razvoja učenika kao što su suradnja i zajedništvo, humanost, solidarnost i tolerantnost te u okviru socijalnih i emocionalnih kompetencija samopouzdanje, izražavanje, pozitivna slika o sebi i drugima te empatija. Opaža se i visoka zastupljenost ciljeva tjelesnog razvoja koji u širem smislu uključuju, osim usmjerenosti na zdrave načine života, i ekološki odgoj. Iako su u planiranju prisutni ciljevi odgoja za život aktivne, stvaralačke i samoostvarene osobe, budućega građanina, očekivano je da se u bogatom prostoru kurikuluma izvannastavnih aktivnosti još više sukonstruiraju ciljevi koji potiču učenikovu angažiranost, inovativnost i otvorenost za istraživanja i cjeloživotno učenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek