Pregled bibliografske jedinice broj: 955193
UTJECAJ INFORMIRANJA NA PRIHVAĆANJE UČENIKA S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU
UTJECAJ INFORMIRANJA NA PRIHVAĆANJE UČENIKA S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU // Bjelovarski učitelj : časopis za odgoj i obrazovanje, 37 (2018), 1-3; 43-56 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 955193 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UTJECAJ INFORMIRANJA NA PRIHVAĆANJE UČENIKA S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU
(THE IMPACT OF INFORMATION ON ACCEPTANCE OF STUDENTS WITH DISABILITIES)
Autori
Svedružić, Anamaria ; Svedružić, Antonio
Izvornik
Bjelovarski učitelj : časopis za odgoj i obrazovanje (1330-0954) 37
(2018), 1-3;
43-56
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
inkluzija, stavovi učenika, učenici s razvojnim teškoćama, učenici sa slušnim teškoćama.
(inclusion, attitudes of students, students with disabilities, students with hearing difficulties.)
Sažetak
Prema postizanju inkluzivnog društva obrazovne politike unaprjeđuju zakonske pretpostavke kako bi se osigurali uvjeti za ostvarivanje prava djece s teškoćama u razvoju. Iako se sve više djece s teškoćama u razvoju uključuje u redovno školovanje, neke od prepreka u ostvarivanju odgojno–obrazovne inkluzije su stavovi sudionika uključenih u inkluzivni odgoj i obrazovanje. Cilj ovog istraživanja je ustanoviti doprinosi li informiranje učenika bez teškoća u razvoju pozitivnoj promjeni stavova prema učenicima s teškoćama u razvoju i njihovom prihvaćanju. Istraživanje je provedeno na 94 učenika nižih razreda osnovne škole od kojih je polovina uključena u programske radionice ''Upoznajmo znakovni jezik'' kojima se nastoji postići informiranje o učenicima sa slušnim teškoćama, dok drugu polovinu čini kontrolna skupina uključena u redovnu nastavu. Anketnim upitnikom kreiranim od autora rada izmjereni su stavovi učenika prije eksperimenta i nakon provedenih radionica. Rezultati pokazuju da informiranje utječe na pozitivnu promjenu stavova učenika bez teškoća prema učenicima s teškoćama u razvoju kao i na njihovo značajnije prihvaćanje. Učenici eksperimentalne grupe statistički značajno mijenjaju svoje stavove prema učenicima s teškoćama u razvoju na svim varijablama upitnika. Dobiveni rezultati upućuju na važnost adekvatne pripreme učenika o specifičnostima, teškoćama i mogućnostima učenika s teškoćama u razvoju s naglaskom na slušne teškoće.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)