Pregled bibliografske jedinice broj: 955191
Mogućnosti primjene neizrazite logike za određivanje produljenja vremena pojedine faze kod semaforiziranih raskrižja
Mogućnosti primjene neizrazite logike za određivanje produljenja vremena pojedine faze kod semaforiziranih raskrižja, 2018., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 955191 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti primjene neizrazite logike za određivanje produljenja vremena pojedine faze kod semaforiziranih raskrižja
(Possibility of Applying Fuzzy Logic for Extending Phase Time for Signalized Intersections)
Autori
Oremović, Izidor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
17.09
Godina
2018
Stranica
45
Mentor
Ivanjko, Edouard
Ključne riječi
promjenjivo trajanja faze ; inteligentni transportni sustavi ; adaptivno upravljanje ; simulacije u prometu ; cestovna telematika
(variable phase time ; intelligent transport systems ; adaptive control ; traffic simulations ; road telematics)
Sažetak
Zbog stalnog razvoja društva i rasta gradova kolicina prometa u gradu prelazi iznose prometne potražnje za koje je planirana prometna infrastruktura. Nemogucnost stvarnovremenskog odziva fiksnog upravljanja semaforiziranim raskrižjima na povecanje prometne potražnje pridodaje nastanku zagušenja i ostalim negativnim posljedicama koje ono donosi. Jedno od mogucih rješenje koje dolazi iz podrucja Inteligentnih Transportnih Sustava (ITS), je promjena trajanja vremena pojedinih signalnih faza. U ovom završnom radu opisane su dvije metode promjene trajanja faze zasnovane na neizrazitoj logici. Prva metoda produljuje trajanje pojedine faze na njenom pocčtku dok druga tijekom izvođenja faze određuje za koliko je potrebno produljiti fazu. U svrhu usporedbe kvalitete rada predloženih metoda s fiksnim upravljanjem napravljen je model dvofaznog raskrižja u VISSIM-u te povezan s MATLAB-om radi izvođenja simulacija primjenom tri različita scenarija prometne potražnje. Rezultati emisija štetnih plinova su također analizirani, koristeci programski paket EnViVer. Dobiveni simulacijski rezultati pokazuju da je primjenom neizrazite logike moguće smanjiti količinu zagušenja koje nastajte na semaforiziranim raskrižjima korištenjem fiksnog upravljanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika, Računarstvo, Tehnologija prometa i transport