Pregled bibliografske jedinice broj: 955084
Uloga edukacijskog rehabilitatora u poboljšanju kvalitete života osoba oboljelih od bulozne epidermolize
Uloga edukacijskog rehabilitatora u poboljšanju kvalitete života osoba oboljelih od bulozne epidermolize, 2018., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 955084 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga edukacijskog rehabilitatora u poboljšanju kvalitete života osoba oboljelih od bulozne epidermolize
(The role of educational rehabilitator in improving the quality of life of people with epidermolysis bullosa)
Autori
Pavlinić, Suzana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.09
Godina
2018
Stranica
57
Mentor
Pinjatela, Renata
Ključne riječi
bulozna epidermoliza ; kvaliteta života ; multidisciplinarni tim ; edukacijsko-rehabilitacijski pristup ; kreativne i art/ekspresivne terapije
(epidermolysis bullosa ; quality of life ; multidisciplinary team ; educational-rehabilitative approach, creative and art/expressive therapies)
Sažetak
Ozna epidermoliza je rijetka nasljedna skupina bolesti kože koju obilježava preosjetljivost kože i stvaranje mjehura na predjelima kože izloženima trljanju. Osim fizičke manifestacije, bolest karakteriziraju i sekundarne komplikacije na brojnim organima i organskim sustavima. Kao posljedica svakodnevnog suočavanja s raznim izazovima i zahtjevima koji prolaze iz složene dijagnoze ove bolesti, ona ima značajan utjecaj na psihosocijalni i emocionalni status oboljelog. Uz potrebu za socijalnom podrškom te podrškom članova obitelji, to zahtijeva i uključenost multidisciplinarnog tima u zbrinjavanje oboljelih, koji bi trebao osiguratioboljelima odgovarajućupsihosocijalnu podršku. S obzirom na složenu kliničku sliku, biopsihosocijalni model predstavlja najbolji oblik terapijske intervencije u liječenju i rehabilitaciji ove neizlječive bolesti. Cilj ovog rada bio je prikazati utjecaj rada edukacijskog rehabilitatora, na kvalitetu života osoba s buloznom epidermolizom, odnosno predstaviti na koji način, uporabom kojih sredstava i tehnika, edukacijsko- rehabilitacijski pristup, kao jedan od holističkih pristupa u okviru biopsihosocijalnog modela, može utjecati na osobni razvoj i psihološkoblagostanje oboljelog te posljedično poboljšati njegovo svakodnevno funkcioniranje u okolini i kvalitetu života. Podaci iz znanstvene literature i rezultata istraživanja, koji govoreo utjecaju primjene kreativnih i ekspresivnih medija poput glazbe, plesa i pokreta ili psihodrame, na psihosocijalne poteškoće, prilagodbu i suočavanje s bolešću oboljelih od bulozneepidermolize, malobrojni su, međutim upućuju na znanstvenu utemeljenost učinkovitosti primjene kreativnih i art/ekspresivnih terapija u tretmanu osoba s buloznom epidermolizom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Renata Pinjatela
(mentor)