Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 954870

PRIMJENA GIS-A U ANALIZI TRŽIŠTA ZA POTREBE TRGOVAČKH CENTARA


Marić, Ivan
PRIMJENA GIS-A U ANALIZI TRŽIŠTA ZA POTREBE TRGOVAČKH CENTARA, 2015., diplomski rad, Sveučilište u Zadru, Zadar


CROSBI ID: 954870 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
PRIMJENA GIS-A U ANALIZI TRŽIŠTA ZA POTREBE TRGOVAČKH CENTARA
(IMPLEMENTATION OF GIS IN MARKET ANALYSIS FOR SHOPPING CENTERS)

Autori
Marić, Ivan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Sveučilište u Zadru

Mjesto
Zadar

Datum
14.10

Godina
2015

Stranica
151

Mentor
Šiljeg, Ante, doc. dr. sc.

Ključne riječi
taktička zadaća Jaguar ; brdo Križ: analiza vidljivosti ; 3D kupole dometa
(trade areas, Huffs law, network analyst, market cannibalization)

Sažetak
U rad se analiziraju mogućnosti primjene GIS-a u izvođenju tržišnih analiza koje pružaju podršku prilikom marketinškog odlučivanja. Osnova tržišnih analiza su različitim sredstvima i metodama prikupljeni prostorni podaci te upotreba specifičnih metoda, tehnika i procedura. Temeljem tri kategorizacije trgovačkih centara u gradu Zadru definirano je šire i uže tržišno područje unutar kojeg su izvršene analize tržišne potražnje i natjecanja. Analizom geopotražnje definiran je prostorni razmještaj i koncentracija kupovne moći potencijalnih kupaca te predložen model određivanja maloprodajne tržišne potražnje za odabrane skupove proizvoda. Analizom tržišnog natjecanja određene su tržišne zone oba trgovačka centra. Kombinirano je nekoliko metoda određivanja tržišnih zona (koncentrični krugovi, vrijeme putovanja, nelinearna udaljenost, Thiessenovi poligoni) te odabrani gravitacijski model (Conversov model). Definirane su površine preklapanja tržišnih zona (tržišni kanibalizam), a Huffovim modelom dobivene su srednje vrijednosti odabira trgovine unutar tih područja. Rezultati potvrđuju trenutnu tržišnu situaciju, odnosno da će veći broj kupaca unutar zona kanibalizma odabrati atraktivniji trgovački centar koji snažnije penetrira u tržišnu zonu drugog centra.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Geografija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Ante Šiljeg (mentor)

Avatar Url Ivan Marić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.academia.edu

Citiraj ovu publikaciju:

Marić, Ivan
PRIMJENA GIS-A U ANALIZI TRŽIŠTA ZA POTREBE TRGOVAČKH CENTARA, 2015., diplomski rad, Sveučilište u Zadru, Zadar
Marić, I. (2015) 'PRIMJENA GIS-A U ANALIZI TRŽIŠTA ZA POTREBE TRGOVAČKH CENTARA', diplomski rad, Sveučilište u Zadru, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Mari\'{c}, Ivan}, year = {2015}, pages = {151}, keywords = {takti\v{c}ka zada\'{c}a Jaguar, brdo Kri\v{z}: analiza vidljivosti, 3D kupole dometa}, title = {PRIMJENA GIS-A U ANALIZI TR\v{Z}I\v{S}TA ZA POTREBE TRGOVA\v{C}KH CENTARA}, keyword = {takti\v{c}ka zada\'{c}a Jaguar, brdo Kri\v{z}: analiza vidljivosti, 3D kupole dometa}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Mari\'{c}, Ivan}, year = {2015}, pages = {151}, keywords = {trade areas, Huffs law, network analyst, market cannibalization}, title = {IMPLEMENTATION OF GIS IN MARKET ANALYSIS FOR SHOPPING CENTERS}, keyword = {trade areas, Huffs law, network analyst, market cannibalization}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font