Pregled bibliografske jedinice broj: 954367
Povijesni pregled koncepta slobodna škola
Povijesni pregled koncepta slobodna škola, 2018., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 954367 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povijesni pregled koncepta slobodna škola
(Historical overview of the free school concept)
Autori
Koričić, Filip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
12.09
Godina
2018
Stranica
34
Mentor
Lukaš, Mirko
Ključne riječi
demokratska škola, euritmija, izražavanje pokretima, kritika herbartizma, odgoj za ljudske vrijednosti, slobodni učenički radovi
(democratic school, eurythmy, expression of movements, criticism of herbartism, upbringing for human values, free student work)
Sažetak
Tema ovog završnog rada je Povijesni pregled koncepta slobodna škola. U radu se prezentiraju ideje i doprinos Johanna Friedricha Herbarta u pedagogiji i daje se kritika na njegovu pedagogiju. Rezultati kritika Herbartove pedagogije su pojava različitih koncepata slobodnih škola. Koncept slobodna škola je objašnjen kao središnji pojam proučavanja ovog rada. Predstavnici slobodnih škola su prezentirani kroz njihove životopise, a nakon toga su opisani temeljni pedagoški principi svake nasumce odabrane slobodne škole. Rad donosi prikaz djelovanja Slobodne škole u Jasnoj Poljani koju je pokrenio Lav Nikolajevič Tolstoj, odgoj u duhu ljudskih vrijednosti Sri Sathya Sai-babe, pedagoška koncepcija don Ivana Bosca, pedagogija pragmatizma Johna Deweya, Alexander Sutherland Neill i njegova škola Summerhill, Waldorfska škola od Rudolfa Steinera i pedagoška koncepcija Célestina Freineta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija