Pregled bibliografske jedinice broj: 954360
Povijesna iskustva u zamislima izmjena hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava
Povijesna iskustva u zamislima izmjena hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava // Knjiga sažetaka-Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem Pedagogija u vremenu promjena / Slunjski, Edita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2018. str. 64-65 (pozvano predavanje, domaća recenzija, prošireni sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 954360 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povijesna iskustva u zamislima izmjena hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava
(Historical experience in imaginations change Croatian educational system)
Autori
Lukaš, Mirko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka-Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem Pedagogija u vremenu promjena
/ Slunjski, Edita - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2018, 64-65
Skup
3. kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem: Pedagogija u vremenu promjene
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.09.2018. - 14.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
cilj obrazovanja, ishodi, kurikulum, pedagoška povijesna literatura i dokumentacija, prijedlozi promjena
(educational goal, outcomes, curriculum, pedagogical historical literature and documentation, suggestions for change)
Sažetak
Povijest kao učiteljica života u samoj svojoj temeljnoj djelatnosti „učiteljstvu“ nikako da tijekom minulih stoljeća postigne uspjeh ili barem načini minimalni iskorak. Preko sto pedeset godina u nacionalnoj pedagoškoj literaturi čitamo o dobro poznatim oblicima i pristupu prihvaćanja pedagoških promjena. „Saborskim odborima je upućen prijedlog školskog zakona ili upućeni su prijedlozi oko uređenja pučke škole i nakon javne rasprave prijedlog nije usvojen u Saboru“. Ovakva konstatacija poznata je u Hrvatskoj od 1860. godine i nije se značajnije izmijenila do danas. Potpuno istu situaciju nalazimo i 2002. godine kada Hrvatski odgojno-obrazovni sustav za 21. stoljeće prolazi javnu raspravu i ne bude usvojen. Sličan put prolaze i ostali suvremeni prosvjetni dokumenti o pokušajima izmjena u školstvu. O ciljevima reforme nije niti potrebno raspravljati jer onaj tko je ikada imao u ruci povijesnu pedagošku literaturu znade da se već petstotinjak godina pronalazi istovjetan cilj obrazovanja utemeljen na ukidanju ili barem smanjivanju bubanja napamet, memoriranju fakata ili učenja napamet nepotrebnih činjenica. No, škola faktografije ne da se svih tih stoljeća nije izmijenila već je postala sve opterećenija i takva je ostala do danas. Ishodi zacrtani u kurikulima koje nalazimo u povijesnim dokumentima svi redom se zalažu za poučavanje svojih korisnika za „kvalitetan život i njihovo osposobljavanje za aktivno građanstvo i zapošljavanje“. Suvremena ne samo nacionalna već i svjetska ekonomska situacija najbolje govori o kvaliteti života današnjih obrazovanih osoba. Velika većina mladih i obrazovanih ne samo da ne može pronaći posao u svom okruženju i svojoj struci što implicira na zaključke o kvaliteti njihova života. Povijest nas upućuje na iskustva da oni koji se bore s ispunjavanjem osnovnih životnih potreba nemaju potrebu uključivati se u građansku sferu, kreativno rješavati svoje radne zadaće kao što niti ne mogu sebi pružiti zadovoljstvo cjeloživotnim neformalnim ili informalnim obrazovanjem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija