Pregled bibliografske jedinice broj: 954130
Oblikovanje samodjelotvornosti učitelja izbjegavanjem stresa i samomotiviranjem
Oblikovanje samodjelotvornosti učitelja izbjegavanjem stresa i samomotiviranjem // Suvremeni pristupi nastavi glazbe i izvannastavnim glazbenim aktivnostima u općeobrazovnoj školi / Šulentić Begić, Jasna (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 13-32
CROSBI ID: 954130 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oblikovanje samodjelotvornosti učitelja
izbjegavanjem stresa i samomotiviranjem
(Designing self-sufficiency of a teacher by
avoiding
stress and self-motivation)
Autori
Škojo, Tihana ; Kristek, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Suvremeni pristupi nastavi glazbe i izvannastavnim glazbenim aktivnostima u općeobrazovnoj školi
Urednik/ci
Šulentić Begić, Jasna
Izdavač
Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Osijek
Godina
2018
Raspon stranica
13-32
ISBN
978-953-8181-01-6
Ključne riječi
nastavnici glazbene kulture, stres, izvori stresa
(music teachers, stress, stress sources)
Sažetak
Stres kod nastavnika se javlja kada zahtjevi pojedine situacije premašuju mogućnosti pojedinca da na uobičajeni, emocionalno uravnoteženi način odgovori na radne izazove. Na nastavnike glazbene nastave, prema recentnim istraživanjima, utječu isti stresori kao i kod ostalih nastavničkih područja ; neprimjereno ponašanje učenika, loša razredna disciplina, loši radni uvjeti, vremenski pritisci, sukobi s kolegama te osjećaj podcijenjenost u današnjem društvu praćen neadekvatnim osobnim dohotkom. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi doživljene uzroke stresa nastavnika Glazbene kulture na uzorku četiri županije u Republici Hrvatskoj. Iz rezultata je zaključeno kako je i nastavnicima, na promatranom uzorku, najveći izvor stresa neprimjereno ponašanje i nedisciplina pojedinih učenika u razredu iz čega proizlazi kako je potrebno sustavno djelovati na osvještavanju značaja predmeta Glazbena kultura, ali i podizanju nivoa kulture nastave u pogledu vrijednosti koje ova nastava promiče. Dodatne izvore stresa, posebice nastavnika koji svoju satnicu ostvaruju u više škola, nastavnici vide u povećanom opsegu administrativnog posla te uvježbavanju i realizaciji umjetničkog programa u brojnim školskim svečanostima. Sve prisutan izvor stresa je nedostatak priznanja za trud i rad te neadekvatna plaćenost nastavnika. Znanstveni doprinos ovog rada ogleda se u utvrđenoj potrebi osvještavanja važnosti sustavnog rada na prevenciji i iznalaženju efikasnih načina suočavanja i prevladavanja stresa kod nastavnika. Također je aktualizirana potreba za implementiranjem pozitivne psihologije u programe stručnog usavršavanja nastavnika kako bi se nastavnike uputilo u tehnike samojačanja čime bi se doprinjelo i povećanju procjenjene razine samoefikasnosti, dispozicijskog optimizma i pozitivne motivacije te i na taj način utjecalo na njihovo samomotiviranje i osobnu veću djelotvornost
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku