Pregled bibliografske jedinice broj: 954093
Newmanovo shvaćanje sveučilišta kao mjesta intelektualne formacije
Newmanovo shvaćanje sveučilišta kao mjesta intelektualne formacije // Acta Iadertina, 12 (2016), 2; 127-139 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 954093 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Newmanovo shvaćanje sveučilišta kao mjesta intelektualne formacije
(Newman´s Understanding of University as a Place of Intellectual Formation)
Autori
Poljak, Maja
Izvornik
Acta Iadertina (1845-3392) 12
(2016), 2;
127-139
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Newman, sveučilište, kultivacija razuma, univerzalno znanje
(Newman, university, cultivation of reason, universal knowledge)
Sažetak
Tema rada je Newmanovo shvaćanje sveučilišta kao mjesta formacije intelekta, te se autorica u njemu primarno fokusira na ulogu koju sveučilišno obrazovanje može imati za intelektualnu formaciju osobe. Newman je sa svojim djelom Ideja sveučilišta, utjecao na visoko-školske ideale ne samo na teoretskom nego i na praktičnom području, te tako nalazimo nekoliko sveučilišta koja su osnovana na principima koje je Newman postavio u spomenutom djelu. U članku se uz Newmanove obrazovne ciljeve, dodatno obrađuje razlika između sveučilišta i instituta/znanstvenog društva, te međusobni odnos različitih znanosti koje su ujedinjene pod istim sveučilištem, s ciljem što boljeg uočavanja specifičnog utjecaja kojeg sveučilište može imati na oblikovanje ljudskog intelektualnog života.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija