Pregled bibliografske jedinice broj: 954019
Medicinska sestra edukator roditelja djece s autističnim poremećajem
Medicinska sestra edukator roditelja djece s autističnim poremećajem // III KONGRES Udruženja meicinskih sestara, tehničara i babica Republike Srpske s međunarodnim učešćem ZBORNIK RADOVA / Vuković Kostić, Živana ; Dragović, Verica ; Mirković, Stojanka (ur.).
Banja Luka: UMSTIB RS, 2018. str. 119-136 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 954019 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medicinska sestra edukator roditelja djece s autističnim poremećajem
(Medical nurse educator of parents of children with autistic disorder)
Autori
Golubić, Magda ; Stojčić, Živko ; Stojčić, Nevena ; Marijan Štefoković, Jasmina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
III KONGRES Udruženja meicinskih sestara, tehničara i babica Republike Srpske s međunarodnim učešćem ZBORNIK RADOVA
/ Vuković Kostić, Živana ; Dragović, Verica ; Mirković, Stojanka - Banja Luka : UMSTIB RS, 2018, 119-136
Skup
III Kongres i XVI simpozijum medicinskih sestara, tehničara i babica Republike Srpske
Mjesto i datum
Banja Luka, Bosna i Hercegovina, 07.06.2018. - 10.06.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
autistični poremećaj, nepoznata etiologija, ublažavanje dsimptoma, uloga roditelja, aekvatna skrb djece s autizmom, kvaliteta života.
(autistic disorder, unknown etiology, relieve symptoms, the role of parents, appropriate care of children with autism, the quality of life.)
Sažetak
SAŽETAK/SUMARY Autizam defi niran (DSM-IV) kao neuro-razvojni poremećaj manifestira se na području razvoja djetetovih sposobnosti komunikacije i socijalnih vještina. U dijagnostici autizma pažnja je usmjerena na poteškoće u razvoju verbalne komunikacije, gubitak socijalnih interesa kao i pojavu stereotipnih oblika ponašanja. S obzirom na ove patološke pojavnosti autistični poremećaj može biti veoma širokog spektra i to od blagog do veoma teškog stupnja. Iako autizam predstavlja poremećaj nepoznatog uzroka, postoji mnoštvo znanstvenih teorija koje nastoje odgovoriti na ovo pitanje. Mnoštvu teorija povezanih s pitanjem uzroka pojavnosti autizma se može svrstati u skupine organskih i psiholoških teorija koje se nalaze na divergentnim pozicijama. Obzirom na nepoznavanje uzroka autizma u terapijskom pristupu naglasak ne može biti na izlječenju već samo na ublažavanju pojedinih simptoma autizma. Rezultati istraživanja pokazuju da je najčešća barijera potreba za edukacijom roditelja, podrška okoline te nedostatak asistenata u školi/vrtiću. Cilj ovog rada je istražiti koja je uloga roditelja u zbrinjavanju djece s autizmom te na koji način medicinska sestra/tehničar može doprinijeti adekvatnijoj skrbi u povećanju kvalitete života obitelji i djece s autizmom kroz zadovoljavanje osnovnih ljudskih potreba. U povećanju razine kvalitete života osoba s autizmom i njihovih obitelji uloga medicinske sestre iznimno je važna. Kako autizam ostaje prisutan tijekom cijelog života, sestrinska skrb uključuje djelovanje na svim razinama zdravstvene zaštite kroz sve razvojne dobi života osoba s autizmom. Poseban naglasak stavlja se na poboljšanje uvjeta života i percepciju osobe o vlastitoj životnoj stvarnosti. Medicinska sestra kao član multidisciplinarnog zdravstvenog tima djeluje na svim, vertikalnim, razinama sustava zdravstvene zaštite. Sestrinska skrb za osobe s autizmom temelji se na holističkom pristupu radi zadovoljavanja osnovnih ljudskih potreba, uvažavanju osobnosti svakog pojedinca, kvalitetnoj i učinkovitoj komunikaciji, bezuvjetnom prihvaćanju, poštovanju i povjerenju s ciljem povećanja inkluzije osoba s autizmom u društvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište u Bjelovaru