Pregled bibliografske jedinice broj: 953999
Zadovoljan zdravstveni radnik - kvalitetnija zdravstvena skrb
Zadovoljan zdravstveni radnik - kvalitetnija zdravstvena skrb // I Međunarodni kongres Zdravstveni profesionalci - prošlost, sadašnjost i budućnost Divčibare, Srbija, 31. maj - 03. jun 2018. / Adžić, dr. Ivanka (ur.).
Beograd: UZPS -Beograd, 2018. str. 125-134 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 953999 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zadovoljan zdravstveni radnik - kvalitetnija zdravstvena skrb
(Satisfied health worker - quality health care)
Autori
Stojčić, Živko ; Stojčić, Nevena ; Marijan Štefoković, Jasmina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
I Međunarodni kongres Zdravstveni profesionalci - prošlost, sadašnjost i budućnost Divčibare, Srbija, 31. maj - 03. jun 2018.
/ Adžić, dr. Ivanka - Beograd : UZPS -Beograd, 2018, 125-134
ISBN
978-86-900449-0-0
Skup
1. međunarodni kongres-Zdravstveni profesionalac- proškost, sadašnjost i budućnost
Mjesto i datum
Divčibare, Srbija, 31.05.2018. - 03.06.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
radno mjesto, zadovoljstvo, kvaliteta, zdravstvo
(workplace, satisfaction, quality, health care)
Sažetak
APSTRAKT Uvod: Opće poznato je da bez zadovoljnog zdravstvenog profesionalca nema kvalitetne zdravstvene skrbi. Na žalost, sve veća očekivanja pacijenata od zdravstvenog sustava stvara ogroman pritisak i odgovornost zdravstvenih profesionalaca, što rezultira i većim pritiskom rukovodećeg kadra na podređene. Nemogućnost praćenja trendova u zdravstvu zbog zastarjele opreme uzrokovanog kroničnim nedostatkom novca u sustavu zdravstva dovodi do značajnog odljeva zdr. profesionalaca što lančano izaziva nedostatak kadrova i povećan opseg posla za postojeći kadar, odnosno nezadovoljstvo na radnom mjestu. Cilj: Istraživanjem smo htjeli uočiti probleme s kojima se zapopslenici susreću na radnom mjestu, kako bi se mogli ponuditi prijedlozi za poboljšanje radnih uvjeta u našoj ustanovi. Metodologija: Istraživanje je provedeno pomoću anketnog upitnika koji je preporučilo Ministarstvo zdravlja Republike Hrvatske. U istraživanje je uključeno 160 zaposlenika OB Bjelovar bez obzira na dob, spol, radni staž ili stručnu spremu. Tijekom obrade rezultata za analizu ispitivanog uzorka korišteni su pokazatelji deskriptivne statistike (udjeli koji govore o raspodjeli kategorijskih skupina unutar ispitivanog uzorka). Rezultati: Rezultati istraživanja pokazuju da su u našoj ustanovi zaposlenici još uvijek uglavnom zadovoljni poslom koji obavljaju iako im radno mjesto ne daje apsolutnu sigurnost. Organizaciju posla i odnos nadređenih (diskriminacija) ispitanici su stavili kao ključne faktore u zadovoljstvu, odnosno nezadovoljstvu na radnom mjestu. Kao razloge nezadovoljstva zaposlenici navode i slabu informiranost i nedovoljnu komunikaciju posebno odozgo prema dolje. Nemogućnost napredovanja također je jedan od faktora nezadovoljstva koji je izražen uglavnom kod medicinskih sestara. 65 Zaključak: Većina zaposlenika je zadovoljna radnim mjestom i samim tim osjećaj na radnom mjestu je pozitivan. Ipak, mišljenja o sigurnosti radnog mjesta su podijeljena. Motivacija za kvalitetniji rad je uglavnom veća plaća i stimulativno nagrađivanje. Bolji odnos nadređenih i mogućnost napredovanja svakako bi pridonijelo većem zadovoljstvu zaposlenika. Uglavnom mlađi ispitanici bi prihvatili posao u drugoj ustanovi, dok bi ispitanici sa više radnog staža radije ostali u ovoj ustanovi, a glavni razlozi za prelazak u drugu ustanovu su loši međuljudski odnosi, loši radni uvjeti i male plaće. Ključne riječi: radno mjesto, zadovoljstvo, kvaliteta, zdravstvo
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Temeljne medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište u Bjelovaru