Pregled bibliografske jedinice broj: 953883
Dinamika prevođenja talijanske dječje književnosti na hrvatski u 20. stoljeću
Dinamika prevođenja talijanske dječje književnosti na hrvatski u 20. stoljeću // Prijevodi dječje književnosti: pogled iz Hrvatske / Narančić Kovač, Smiljana ; Milković, Ivana (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 225-251
CROSBI ID: 953883 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dinamika prevođenja talijanske dječje književnosti na hrvatski u 20. stoljeću
(Trends in translating Italian children’s literature into Croatian in the 20th century)
Autori
Andraka, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Prijevodi dječje književnosti: pogled iz Hrvatske
Urednik/ci
Narančić Kovač, Smiljana ; Milković, Ivana
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2019
Raspon stranica
225-251
ISBN
978-953-8115-48-6
Ključne riječi
talijanska dječja književnost, hrvatski prijevod, ponovljeni prijevod, osnovnoškolska lektira
(: Italian children’s literature, Croatian translation, retranslation, required reading in primary school)
Sažetak
U radu se razmatra dinamika prevođenja naslova talijanske književnosti za djecu i mladež na hrvatski jezik tijekom 20. stoljeća. Iz bibliografije prijevoda talijanskih autora uočena je izrazitija prisutnost triju autora: Carla Collodija, Edmonda de Amicisa i Giannija Rodarija. Cilj rada je ustanoviti povijesni, sociopolitički i kulturni kontekst u kojemu su se prijevodi pojavili te objasniti razloge za ponovljene prijevode, ako je do njih došlo. U tom se kontekstu uspoređuje pojavljivanje prijevoda na hrvatskom tržištu s njihovim uvrštavanjem u popise osnovnoškolske lektire, a ponovljeni prijevodi lektirnih naslova analiziraju se s obzirom na hipotezu ponovljenog prijevoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Književnost
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP-2014-09-9823 - Uspostavljanje međukulturnih poveznica kroz prijevode dječje književnosti: tekst, kontekst, strategije (BIBRICH) (Narančić Kovač, Smiljana, HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Marija Andraka
(autor)