Pregled bibliografske jedinice broj: 953878
Knjižnice u sustavu obrazovanja
Knjižnice u sustavu obrazovanja, 2018., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 953878 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Knjižnice u sustavu obrazovanja
(School and academic libraries)
Autori
Boras, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
12.09
Godina
2018
Stranica
17
Mentor
Faletar Tanacković, Sanjica
Neposredni voditelj
Lacović, Darko
Ključne riječi
školske knjižnice, visokoškolske knjižnice, obrazovanje, knjižničari
(school libraries, academic libraries, education, librarians)
Sažetak
Knjižnice u sustavu obrazovanja odnose se na školske i visokoškolske knjižnice koje podupiru učenike i studente u njihovom obrazovanju. Školske knjižnice trebaju biti dostupne svim učenicima, nastavnicima i ostalim stručnim suradnicima škole. Školski knjižničari zaduženi su za održavanje nastavnih sati u knjižnici, organizaciju radionica, projekata i različitih čitateljskih aktivnosti koje mogu pomoći učenicima da postignu što bolji uspjeh tijekom obrazovanja te da postanu odgovorni, samostalni i samokritični. Izuzetno je važno da školski knjižničari pored ostalih poslova podučavaju učenike informacijskoj pismenosti. U radu su opisani neki primjeri projekata i radionica koji se provode u školskim knjižnicama, a koji utječu na odgojno-obrazovni proces. Visokoškolske knjižnice su samostalne organizacijske jedinice koje se nalaze u sklopu fakulteta, visokih škola ili sveučilišta i pružaju studentima pomoć tijekom preddiplomskog, diplomskog i poslijediplomskog obrazovanja. Osim što visokoškolske knjižnice trebaju biti središta koja su bogata različitim informacijskim izvorima, one bi trebale sadržavati kvalitetnu tehnologiju i sudjelovati u provedbi obrazovanja na daljinu. Jedan od najpoznatijih primjera obrazovanja na daljinu u visokoškolskim institucijama je Erasmus tijekom kojega studenti provode neko vrijeme na inozemnoj instituciji kako bi usavršili svoja znanja ili vještine. Na samom kraju rada opisani su rezultati nekoliko odabranih istraživanja koja pobliže pokazuju da visokoškolske knjižnice imaju vrlo važnu ulogu u obrazovanju studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek