Pregled bibliografske jedinice broj: 953767
ČITAM I PIŠEM, hrvatska čitančica za 1. razred osnovne škole - eksperimentalno izdanje
ČITAM I PIŠEM, hrvatska čitančica za 1. razred osnovne škole - eksperimentalno izdanje / Domišljanović, Damir ; Bilešić, Tihana (ur.).
Zagreb: Alfa, 2018
CROSBI ID: 953767 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ČITAM I PIŠEM, hrvatska čitančica za 1. razred osnovne škole - eksperimentalno izdanje
(READING AND WRITING, Croatian textbook for the first grade of elementary school)
Autori
Pavličević-Franić, Dunja ; Velički, Vladimira ; Aladrović Slovaček, Katarina ; Domišljanović, Vlatka
Vrsta obrazovnog materijala
Ostalo (nedefinirano)
Izdavač
Alfa
Grad
Zagreb
Godina
2018
Stranica
62
ISBN
978-953-297-906-0
Ključne riječi
čitančica ; hrvatski jezik ; prvi razred osnovne škole
(textbook ; Croatian language ; first grade of elementary school)
Sažetak
„Čitam i pišem“, hrvatska čitančica za prvi razred osnovne škole, dio je trodjelnoga udžbeničkoga sklopa za usvajanje početnoga čitanja i pisanja (jezični udžbenik, čitanka i radna bilježnica). Riječ je o novome eksperimentalnome izdanju komunikacijskoga i radnoga udžbenika koji je načinjen kao primjer eksperimentalne provedbe kurikularne reforme i Škole za život. Čitančica obiluje različitim vrstama književno-umjetničkih i drugih funkcionalnih tekstova (proza, poezija, igrokaz, strip), tematski i razvojno primjerenih učenicima u prvome razredu osnovne škole. Utemeljena je na suvremenim istraživanjima početnoga čitanja i pisanja. Polazi se od ishoda učenja, a primjenjuje se komunikacijsko-funkcionalni didaktički pristup te humanistička edukacija. Tekstovi su povezani s nastavom jezičnoga izražavanja (čitamo, razgovaramo, pričamo priče, glumimo, gledamo filmove, igrokaze), a sve sadržaje prati bogat metodički instrumentarij i razigrane ilustracije. Potiču se temeljne jezične djelatnosti slušanja, govorenja, čitanja i pisanja. Na kraju se predlažu funkcionalne jezične igre, mozgalice, pitalice, stvaralačke igre riječima kojima se potiče izgovor i pisanje glasova, stvaranja riječi i rečenica na temelju slušanoga teksta te oblikovanje rečenice kao temeljne komunikacijske jedinice. Uz Čitančicu se koristi i Radna bilježnica s mnoštvom primjerenih zadataka za razvoj jezičnoga izražavanja, kreativnoga čitanja i pisanja te bogaćenja rječnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Dunja Pavličević-Franić
(autor)
Vladimira Velički
(autor)
Katarina Aladrović Slovaček
(autor)