Pregled bibliografske jedinice broj: 953629
Primjena učiteljevih strategija rada i metodičkih postupaka u radu s djecom s teškoćama pažnje
Primjena učiteljevih strategija rada i metodičkih postupaka u radu s djecom s teškoćama pažnje, 2018., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 953629 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena učiteljevih strategija rada i metodičkih postupaka u radu s djecom s teškoćama pažnje
(Teacher’s work strategies application and methodological procedures in working with children with attention deficits)
Autori
Lešić, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
12.09
Godina
2018
Stranica
40
Mentor
Velki, Tena
Ključne riječi
metodički postupci, teškoće pažnje, učinkovitost poučavanja, učitelji
(methodological procedures, attention deficit disorder, teaching efficiency, teachers)
Sažetak
Glavni cilj rada utvrditi je razlike u metodičkim postupcima koje primjenjuju učitelji osnovne škole u radu s učenicima koji imaju teškoće pažnje te ispitati njihovu samoprocijenjenu učinkovitost u davanju praktičnih instrukcija, vođenju razreda i uključivanju učenika s navedenim teškoćama u odgojno-obrazovni proces. Razlike u metodičkim postupcima i učinkovitost poučavanja testirali smo s obzirom na to poučavaju li u razrednoj ili predmetnoj nastavi, koliko imaju godina radnog staža u struci te prema spolu sudionika. Istraživanje je obuhvatilo 31 osnovnu škole iz 3 županije Republike Hrvatske ; Osječko- baranjske, Vukovarsko-srijemske i Brodsko- posavske županije. Sudionici su bili učitelji razredne (51%) i predmetne (49%) nastave. Od toga, 12, 8 % učitelja i 87, 2 % učiteljica. Od ukupnog broja procijenjenih učenika (N=305) njih 85, 6 % (N=261) su muškog spola, a 14, 4 % (N=44) ženskog spola. Raspon dobi procjenjivanih učenika bio je od 7 do 15 godina, a prosječna dob 10, 69 godina (sd=2, 26). Rezultati istraživanja pokazali su kako učitelji u radu s djecom s teškoćama pažnje češće koriste odgojne metodičke postupke u odnosu na obrazovne. Utvrđene su i statistički značajne razlike u učiteljevoj samoprocjeni učinkovitosti davanja praktičnih instrukcija, vođenja razreda te uključivanja učenika. Učitelji se procjenjuju podjednako učinkovitim u provođenju praktičnih instrukcija i vođenju razreda, a najslabiji su u uključivanju učenika u odgojno-obrazovni proces. Učitelji razredne nastave češće koriste odgojne metodičke postupke te se procjenjuju i učinkovitijima u poučavanju učenika s teškoćama pažnje u odnosu na učitelje predmetne nastave. Također, učiteljice se osjećaju kompetentnije u svim segmentima rada s takvom djecom te u poučavanju češće od učitelja primjenjuju odgojne metodičke postupke.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Tena Velki
(mentor)