Pregled bibliografske jedinice broj: 953295
Otvoreno dostupni obrazovni materijali
Otvoreno dostupni obrazovni materijali // Otvorenost u znanosti visokom obrazovanju / Hebrang Grgić, Ivana (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2018. str. 153-165
CROSBI ID: 953295 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Otvoreno dostupni obrazovni materijali
(Open educational materials)
Autori
Pale, Predrag
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Otvorenost u znanosti visokom obrazovanju
Urednik/ci
Hebrang Grgić, Ivana
Izdavač
Školska knjiga
Grad
Zagreb
Godina
2018
Raspon stranica
153-165
ISBN
978-953-0-60044-7
Ključne riječi
otvoreno obrazovanje, Internet, proces učenja i poučavanja, tehnologije za obrazovanje
(open education, Internet, learnin ang teacihing processes, technology for education)
Sažetak
Ljudska je vrsta zavladala Zemljom zbog sposobnosti prenošenja i razmjene složenih misli. Komunikacijske revolucije su bile izumi pisma, tiskarskog stroja, elektroničkih komunikacija te Interneta koji omogućava ne samo da svatko dođe do svake informacije u svega nekoliko sekundi, već omogućava svakome da bilo kome pošalje bilo koju informaciju, trenutno. Procesi učenja i poučavanja, a posebno obrazovni sustavi zapravo uopće ne koriste plodove te posljednje revolucije. Tehnologija se može koristiti za potporu administrativnim i drugim procesima obrazovanja, za potporu u procesu učenja i poučavanja i za potpuno nove oblike učenja i poučavanja. Nove se tehnologije slabo koriste u prvom i drugom obliku, a tek se pioniri bave najvažnijim, trećim oblikom. Ovo poglavlje knjige ima tri cjeline: prikaz tehnologija prikladnih za obrazovanje na novi način, prikaz mogućnosti korištenja otvoreno dostupnih obrazovnih materijala u poučavanju i učenju te prikaz mogućnosti korištenja stvaranja i diseminiranja otvoreno dostupnih obrazovnih materijala tijekom procesa poučavanja i učenja. U prikazu tehnologija prikladnih za obrazovanje na novi način obrađuju se dvije skupine: digitalna verzija obrazovnih materijala kao što su tekstovi, grafičke ilustracije, fotografije, video i audio te potpuno nova obrazovna sredstva kao što su ubrzani i usporeni video, virtualni laboratoriji, ekspertni sustavi i računalna provjera znanja. U prikazu korištenja otvoreno dostupnih obrazovnih materijala diskutiraju se potrebe učenika i učitelja, te razmatraju načini korištenja materijala u skladu sa suvremenim teorijama učenja. Najviši stupanj razvoja kompetencije postiže se tek prijenosom znanja na drugoga. Tim aspektom, proizvodnjom otvoreno dostupnih obrazovnih materijala kao metodom učenja, bavi se treći prikaz.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo, Informacijske i komunikacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Profili:
Predrag Pale
(autor)