Pregled bibliografske jedinice broj: 952731
PRILAGODBA I VALIDACIJA UPITNIKA EMOCIONALNE KOMPETENTNOSTI ZA DJECU
PRILAGODBA I VALIDACIJA UPITNIKA EMOCIONALNE KOMPETENTNOSTI ZA DJECU, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 952731 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PRILAGODBA I VALIDACIJA UPITNIKA EMOCIONALNE KOMPETENTNOSTI ZA DJECU
(ADAPTATION AND VALIDATION OF THE EMOTIONAL COMPETENCE QUESTIONNAIRE – CHILDREN VERSION)
Autori
Stupin, Mia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
17.07
Godina
2017
Stranica
56
Mentor
Mohorić, Tamara
Ključne riječi
emocionalna kompetencija, emocionalna inteligencija, agresivno, prosocijalno ponašanje, ličnost, školski uspjeh, rana adolescencija
(emotional competence, emotional intelligence, aggressive and prosocial behaviour, Big Five, school achievement, early adolescence)
Sažetak
Cilj provedenog istraživanja je prilagodba Upitnika emocionalne kompetencije (UEK-45, Takšić, 2002) za djecu rane adolescentne dobi. Kako bismo provjerili konvergentno-divergentnu valjanost upitnika, provjerili smo odnos rezultata na Upitniku emocionalne kompetencije za djecu s mjerama osobina ličnosti, prosocijalnim i agresivnim ponašanjem te ostalim mjerama emocionalne inteligencije. Uzorak se sastojao od 171 učenika viših razreda osnovnih škola iz Rovinja te jedne osnovne škole iz Rijeke. Dobiveni rezultati pokazali su faktorsku strukturu nove mjere sličnu strukturi originalnog upitnika. Konačna verzija UEK-D sastoji se od 29 čestica i tri subskale (Uočavanje i razumijevanje emocija, Izražavanje i imenovanje emocija te Regulacija i upravljanje emocijama). Ukupan rezultat i subskale imaju zadovoljavajuću pouzdanost unutarnje konzistencije. Korelacije između rezultata na upitniku i osobina ličnosti su umjereno visoke, što je u skladu s očekivanim, no povezanosti UEK-D i Testa razumijevanja emocija i Testa riječnika emocija su nulte. Subskale upitnika emocionalne kompetencije za djecu pokazale su se malim, ali značajnim prediktorom agresivnog i prosocijalnog ponašanja te školskog uspjeha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0342618-2657 - Razvoj i kroskulturalna provjera konstrukta emocionalne inteligencije
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Tamara Mohorić
(mentor)