Pregled bibliografske jedinice broj: 952685
Kvaliteta u funkciji održivog razvoja trgovine na malo
Kvaliteta u funkciji održivog razvoja trgovine na malo // Poslovni aspekti trgovine / Dunković, Dario ; Kovač, Ivan ; Baković, Tomislav (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 39-58
CROSBI ID: 952685 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta u funkciji održivog razvoja trgovine na malo
(FUNCTION OF QUALITY IN SUSTAINABLE DEVELOPMENT OF RETAIL TRADE)
Autori
Knego, Nikola
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Poslovni aspekti trgovine
Urednik/ci
Dunković, Dario ; Kovač, Ivan ; Baković, Tomislav
Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2018
Raspon stranica
39-58
ISBN
978-953-346-055-0
Ključne riječi
kvaliteta, trgovina na malo, vječno uspješna organizacija, činitelji održivosti, održivi razvoj
(quality, retail, permanently successful organisation, sustainability factors, sustainable development)
Sažetak
Kvaliteta je jedan od značajnih činitelja od utjecaja na kupčevu odluku što i gdje kupiti. Kvaliteta u distributivnoj trgovini je dvoslojna. Trgovci samostalno donose odluku o izboru asortimana trgovačke robe kao jednog od ključnih segmenata robne politike trgovačkog poduzeća. Drugi segment robne politike je politika cijena. Menadžment trgovačkog poduzeća je odgovoran za odabir dobavljača i kvalitetu proizvoda koji su u njihovu prodajnom asortimanu. Kvaliteti se može pristupati s različitih aspekata. Trgovac je odgovoran za kvalitetu proizvoda jer ima mogućnost odabrati i poslovati s dobavljačima koji imaju proizvode neupitne kvalitete i kod kojih postoji čvrsta veza između kvalitete i cijene. Svako nezadovoljstvo kupca proizvodom iz prodajnog asortimana trgovca je prvenstveno nezadovoljstvo trgovcem jer se kupac poslovno susreće s trgovcem, a ne proizvođačem. Jedna od jednostavnih i lako pamtljivih definicija kvalitete kvalitetu definira kao zadovoljstvo kupca. Veće zadovoljstvo kupca predstavlja veću kvalitetu i obrnuto. Trgovac mora o kvaliteti proizvoda iz njegova prodajnog asortimana voditi računa. Sve više u politici odabira dobavljača, u suvremenom poslovanju, dolaze do izražaja i postižu tržišne prednosti dobavljači koji raspolažu s različitim certificiranim sustavima upravljanja kvalitetom. Samo zadovoljan kupac je kupac koji se vraća i pokazuje namjeru da ponovo kupi kod istog trgovca. Viša razina zadovoljstva kupca je njegova oduševljenost onim što prodaje i kako posluje neki trgovac. S porastom zadovoljnih, oduševljenih i odanih kupaca stvaraju se pretpostavke dužeg tržišnog trajanja trgovačkog poduzeća. Menadžment trgovačkog poduzeća mora kontinuirano usklađivati komponente održivosti kakve su: ekonomija, ekologija i društvo. Rad se detaljnije bavi značajem kvalitete i elementima od utjecaja na održivost poslovanja poduzeća u trgovini na malo.
Izvorni jezik
Hrvatski