Pregled bibliografske jedinice broj: 952499
Upotreba otvorenih obrazovnih sadržaja u hrvatskoj akademskoj zajednici
Upotreba otvorenih obrazovnih sadržaja u hrvatskoj akademskoj zajednici // Dani e-infrastrukture, Srce DEI 2018, Izazovi (ne)otvorenosti / Bekić, Zoran ; Golubić, Kruno ; Kučina Softić, Sandra ; Pavičić, Vlasta ; Rako, Sabina (ur.).
Zagreb: Sveučilišni računski centar Sveučilišta u Zagrebu (Srce), 2018. str. 53-53 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, prošireni sažetak, stručni)
CROSBI ID: 952499 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upotreba otvorenih obrazovnih sadržaja u hrvatskoj akademskoj zajednici
(Use of Open Educational Resources in the Croatian Accademic Community)
Autori
Krelja Kurelović, Elena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, stručni
Izvornik
Dani e-infrastrukture, Srce DEI 2018, Izazovi (ne)otvorenosti
/ Bekić, Zoran ; Golubić, Kruno ; Kučina Softić, Sandra ; Pavičić, Vlasta ; Rako, Sabina - Zagreb : Sveučilišni računski centar Sveučilišta u Zagrebu (Srce), 2018, 53-53
ISBN
978-953-8172-11-3
Skup
Dani e-infrastrukture (DEI 2018)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2018. - 12.04.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
otvoreni obrazovni sadržaji, Creative Commons licence, visoko školstvo, OER kultura
(Open Educational Resources, Creative Commons licences, higher education, OER culture)
Sažetak
Predstavit će se rezultati istraživanja kojemu je cilj utvrditi učestalost korištenja otvorenih obrazovnih sadržaja (OER) kod članova hrvatske akademske zajednice, te identificirati što utječe na uporabu OER-a. Reprezentativni uzorak činilo je 425 ispitanika sa svih 7 javnih hrvatskih sveučilišta. Korištenje otvorenih obrazovnih sadržaja je umjereno pošto se prosječni odgovori ispitanika kreću u rasponu od 2, 77 do 3, 38 (na skali od 1=nikada do 5=vrlo često). Najmanje ispitanika koristi OER u nastavi (23%), a najviše za vlastito usavršavanje (43%). Polovica ispitanika (48%) dijeli vlastite nastavne materijale, međutim ne nužno pod Creative Commons licencom, a 35% njih prilagođava odabrane OER potrebama nastave. Navedeni rezultati podudaraju se s istraživanjem provedenim na uzorku 2.144 fakulteta u SAD-u koje pokazuje da članovi fakulteta različito razumijevaju OER, često ne dovode u vezu OER i Creative Commons licence i vrlo malo ga koriste u nastavi. Članovi hrvatske akademske zajednice izrazili su spremnost da u sljedećih godinu dana pronađu kvalitetne OER iz područja kojim se bave (51%), prilagode odabrane OER potrebama nastave koju izvode (46%), uključe OER u svoju nastavu (45%), te svoje nastavne materijale podijele uz Creative Commons licence (27%). Na korištenje i namjeru korištenja OER-a najjače utječu norme ponašanja prema otvorenom dijeljenju znanja i otvorenim obrazovnim sadržajima, stavovi i percepcija OER-a, te postojanje institucijske OER politike, što sve zajedno čini OER kulturu. Značajan utjecaj imaju još i očekivani učinak (korisnost) OER-a, te jednostavnost uporabe OER-a.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti