Pregled bibliografske jedinice broj: 952138
Stanje kulture čitanja među srednjoškolskim učenicima u Hrvatskoj: rezultati ankete
Stanje kulture čitanja među srednjoškolskim učenicima u Hrvatskoj: rezultati ankete // Knjižnica, 62 (2018), 3; 69-96 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 952138 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stanje kulture čitanja među srednjoškolskim učenicima u Hrvatskoj: rezultati ankete
(The state of reading culture among secondary school students in Croatia: survey results)
Autori
Zubac, Andreja
Izvornik
Knjižnica (0023-2424) 62
(2018), 3;
69-96
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
knjiga, kultura čitanja, srednjoškolski učenici, Republika Hrvatska
(book, reading culture, secondary school students, Republic of Croatia)
Sažetak
Svrha: U radu je prikazana teorijska pozadina i rezultati istraživanja s ciljem osnaživanja i razvoja kulture čitanja učenika srednjih škola. Koncept kulture čitanja učenika srednjih škola povezuje se s putem knjige. Metodologija/pristup: Istraživanje pokazuje rezultate nacionalnog istraživanja provedenog u Republici Hrvatskoj u kojem su sudjelovali učenici srednjih škola. Korišteni instrument je upitnik. Istraživanje je bilo anonimno, a ispitan je 251 sudionik. Dobiveni uzorak je prigodan i nije reprezentativan. Rezultati istraživanja obrađeni su u računalnom programu Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) deskriptivnom statistikom i izraženi su u postotcima. Analiza/rezultati: Prema obrađenom uzorku, rezultati dobiveni ovim istraživanjem pokazali su da skoro jedna trećina ispitanih učenika u Hrvatskoj nema razvijenu kulturu čitanja. Međutim, dvije trećine ispitanika pročitalo je mjesečno barem jednu knjigu. U istraživanju je sudjelovao manji broj srednjoškolskih ispitanika na razini Hrvatske pa uzorak nije reprezentativan. Istraživanje je pokazalo da je potrebno unaprijediti informacijske kanale kako bi informacije i knjige dospjele do učenika, potencijalnog čitatelja. Ograničenja istraživanja: Uzorak je nereprezentativan zbog nezainteresiranosti učenika za rješavanje anketnog upitnika. Izvornost/primjenjivost istraživanja: Istraživanje je polazište za daljnja istraživanja o kulturi čitanja srednjoškolskih učenika. U Hrvatskoj nedostaje nacionalnih reprezentativnih i sveobuhvatnih istraživanja ovakve vrste pa se pretpostavlja da će dobiveni rezultati ankete biti nove hipoteze budućim istraživanjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISTA (EBSCO), European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (ERIH PLUS), Proquest Research Library, ProQuest Library Science, IBZ i DOAJ