Pregled bibliografske jedinice broj: 952020
Brige učenika osnovnih škola o budućem školovanju
Brige učenika osnovnih škola o budućem školovanju, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 952020 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Brige učenika osnovnih škola o budućem školovanju
(Elementary school students' concerns regarding
future education)
Autori
Lagetar, Anđela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
26.06
Godina
2017
Stranica
45
Mentor
Bubić, Andreja
Ključne riječi
socijalna potpora ; obrazovna tranzicija ; briga o karijeri
(social support ; educational transition ; career worries)
Sažetak
U provedenom istražživanju ispitani su planovi i brige učenika osnovnih škola o budućem školovanju. Dobiveni rezultati su pokazali da većina učenika pri kraju zimskog polugodišta osmog razreda već zna koju srednju školu žele upisati, a pri odluci im najviše pomažu članovi obitelji. Osim obitelji, vidljiv je i značajan utjecaj vršnjaka. Ipak, velik broj učenika samostalno dolazi do odluke, a najmanji broj učenika planira upisati školu koju za njih odabere netko drugi, što upućuje na činjenicu da su učenici već sposobni sami donositi odluke o svojoj budućnosti. Također, u istraživanju se željelo utvrditi spolne razlike u brigama učenika vezanim uz tranziciju, pri čemu su dobiveni rezultati potvrdili prethodne nalaze o postojanju spolnih razlika u tranziciji te da se djevojčice u pravilu brinu više od dječaka. Nadalje, dobiveni rezultati su pokazali postojanje statistički značajnih spolnih razlika s obzirom na prosjek ocjena, akademsku samoefikasnost, emocionalnu samoefikasnost i zadovoljstvo školskim uspjehom. Prema rezultatima djevojčice su imale viši prosjek ocjena, veći stupanj akademske samoefikasnosti i općenito bile zadovoljnije školskim uspjehom, dok su dječaci imali viši stupanj emocionalne samoefikasnosti.Na kraju, htjela se ispitati povezanost učeničkog školskog postignuća, zadovoljstva školom i samoefikasnosti s brigama vezanim uz prijelaz u srednju školu. Rezultati su pokazali složenu povezanost različitih oblika samoefikasnosti te njihovu povezanost sa školskim uspjehom, zadovoljstvom nastavnicima i socijalnim odnosima kao i njihov utjecaj na brige vezane uz prijelaz u srednju školu. Pritom su više razine svih oblika samoefikasnosti bile povezane s manjim brigama o srednjoj školi i većim zadovoljstvom školskim postignućem i socijalnim odnosima. Dobiveni rezultati upućuju na važnost brojnih čimbenika i individualnih karakteristika učenika na njihovu zabrinutost tijekom tranzicije u srednju školu. Te karakteristike su usko povezane s njihovim funkcioniranjem u školskom okruženju, bilo da se radi o školskim postignućima ili o odnosima s drugim ljudima koji utječu na njihovo zadovoljstvo školom. Poznavanje i razumijevanje povezanosti istih jako je važno kako bi se učenicima olakšalo tranziciju koja može imati velike posljedice na njihov budući život.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija