Pregled bibliografske jedinice broj: 951793
Percipirani rizik korištenja mobilne platforme u fazi kupovne odluke – empirijsko istraživanje namjere rezervacije turističkog smještaja
Percipirani rizik korištenja mobilne platforme u fazi kupovne odluke – empirijsko istraživanje namjere rezervacije turističkog smještaja // Economics & Management: How to Cope With Disrupted Times / Vorina, Anton ; Bevanda, Vuk ; Vrcelj, Nikolina ; Vrcelj, Nevena ; Rutović , Danijela ; Mirčević, Ivana ; Mirčević, Uroš ; Stevanović, Goran ; Rusić, Ana (ur.).
Beograd: Udruženje ekonomista i menadžera Balkana (UDEKOM) ; Faculty of Management Koper ; Doba Business School Maribor ; Integrated Business Faculty Skopje ; Fakultet za Menadžment Zaječar, 2018. str. 570-577 doi:10.31410/eman.2018.570 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 951793 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percipirani rizik korištenja mobilne platforme u fazi kupovne odluke – empirijsko istraživanje namjere rezervacije turističkog smještaja
Autori
Dedić, Goran ; Sveučilišteu Splitu – Ekonomski fakultet, Cvite Fiskovića 5, 21000 Split, Hrvatska ; Traljić, Davor ; MDM-Marketing društvenih mreža, Vinkovačka 53, 21000 Split, Hrvatska
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Economics & Management: How to Cope With Disrupted Times
/ Vorina, Anton ; Bevanda, Vuk ; Vrcelj, Nikolina ; Vrcelj, Nevena ; Rutović , Danijela ; Mirčević, Ivana ; Mirčević, Uroš ; Stevanović, Goran ; Rusić, Ana - Beograd : Udruženje ekonomista i menadžera Balkana (UDEKOM) ; Faculty of Management Koper ; Doba Business School Maribor ; Integrated Business Faculty Skopje ; Fakultet za Menadžment Zaječar, 2018, 570-577
ISBN
978-86-80194-11-0
Skup
2nd International Scientific Conference on Economics and Management (EMAN 2018)
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 22.03.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Kupovno ponašanje potrošača ; percipirani rizik ; mobilna platforma
(Consumer Behaviour ; Perceived risk ; Mobile platform)
Sažetak
Uloga mobilnih uređaja u procesu donošenja odluke o kupnji na tržištu krajnje potrošnje, relativno je novo i neistraženo područje istraživanja u marketingu. Istovremeno, u svijetu je zamjetan brzi trend razvoja mobilnih uređaja i intenziviranje njihove uporabe za potrebe pristupa Internetu. Stoga se može reći kako se radi o značajnom i zanimljivom području znanstvenog interesa. Dostupna istraživanja pokazuju kako velik udio potrošača koristi mobilnu platformu u fazama koje prethode kupnji, dok sami čin kupnje većinom obavljaju putem ostalih platformi. Jedan od ključnih razloga nekorištenju mobilne platforme za samu kupnju je percipirani rizik korištenja te platforme u kupovnoj fazi. Stoga se u ovome istraživanju fokus stavlja upravo na utjecaj percipiranog rizika korištenja mobilne platforme na namjeru njenog korištenja u fazi kupnje. Empirijsko istraživanje provedeno je uz uporabu uzorka studentske populacije, u kontekstu rezervacije turističkog smještaja. Koristeći elemente prilagođenog multidimenzionalnog modela percipiranog rizika uz primjenu metode najmanjih kvadrata (PLS), definiran je strukturni model utjecaja pojedinih dimenzija percipiranog rizika na sklonost korištenju mobilnih uređaja u fazi kupovine, tj. rezervacije smještaja. Istraživanje ukazuje na različitu snagu utjecaja pojedinih dimenzija percipiranog rizika na namjeru korištenja mobilne platforme, pri čemu percipirani funkcionalni i vremenski rizik korištenja mobilne platforme iskazuju statistički značajne utjecaje. Rezultati istraživanja ukazuju na važnost adekvatnog oblikovanja i optimiziranja dodirnih točki koje se javljaju u procesu kupnje putem mobilne platforme s ciljem ubrzanja i olakšavanja korištenja iste. Temeljem nalaza empirijskog istraživanja, diskutiraju se implikacije rada s teoretskog i praktičnog aspekta. Konačno, dan je pregled najvažnijih ograničenja rada kao i prijedlozi budućih istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija