Pregled bibliografske jedinice broj: 951716
Integracija djece s poteškoćama u razvoju: istraživanje na području grada Splita
Integracija djece s poteškoćama u razvoju: istraživanje na području grada Splita // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, M. (ur.).
Tuzla: Univerzitet u Tuzli, Edukacijsko rehabilitacijski fakultet i Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2013. str. 519-532 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 951716 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Integracija djece s poteškoćama u razvoju: istraživanje na području grada Splita
(Integration of children with developmental disabilities: research conducted in the city of Split)
Autori
Lončar, Marija ; Šuljug Vučica, Zorana ; Horvatić, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
/ Nikolić, M. - Tuzla : Univerzitet u Tuzli, Edukacijsko rehabilitacijski fakultet i Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2013, 519-532
Skup
IV Međunarodna znanstveno-stručna konferencija ''Unapređenje kvalitete života djece i mladih''
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 22.06.2013. - 23.06.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
djeca s poteškoćama u razvoju, odgojno-obrazovne ustanove, obitelj, udruge civilnog društva, integracija i inkluzija
(children with disabilities, educational institutions, family, civil society, integration and inclusion)
Sažetak
Autorice polaze od pokreta inkluzije iz kojega proizlazi danas općenito prihvaćen socijalni model, koji stavlja naglasak na ljepotu različitosti, a cilj koji se inkluzijom treba postići jest međusobno uvažavanje upravo tih različitosti. Poteškoće u razvoju i različitost nisu odlučujući faktori koji utječu na kvalitete i ambicije pojedinog djeteta, već je društvo to koje mu nameće ograničenja. Stoga je djeci s poteškoćama za postizanje svog punog potencijala, potrebna afirmacija vlastite društvene zajednice i zadovoljenje temeljnih životnih potreba, kao što su osjećaj pripadnosti, samopoštovanje, pravo na obrazovanje, samoostvarenje i mnoge druge. Nadalje, napredak djece s poteškoćama u razvoju ovisit će o kvalitetnoj suradnji roditelja i institucija u njihovom odgoju i obrazovanju, a posljedično se neće osjećati izoliranima iz svoga okruženja. Sukladno tome, cilj ovog socio-empirijskog istraživanja je bio utvrditi stavove roditelja o prihvaćenosti djece s poteškoćama u razvoju u društvu, te stavova stručnjaka o integraciji i inkluziji, kao i prednostima koje donose. Anketirano je 86 roditelja i stručnjaka uključenih u rad s djecom s poteškoćama u razvoju. Rezultati istraživanja pokazuju da skrb obitelji, lokalne zajednice, udruga civilnog društva i društva općenito, podjednako doprinose različitim mjerama potpunije socijalne i radne integracije osoba s teškoćama u razvoju. Autorice zaključuju kako integracija djece s teškoćama u odgojno-obrazovne ustanove predstavlja temelj za stjecanje socijalnih i radnih kompetencija. U konačnici, ističu važnost usmjerenosti društvenih i obrazovnih trendova na potencijal osobe, a ne na njezin nedostatak, čime se ukazuje na važnost integriranja u sva područja društvenoga života, pa tako i na stvaranje kompetencija za kasniju integraciju na tržište rada i zapošljavanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu