Pregled bibliografske jedinice broj: 951631
Uloga važnih odraslih osoba u pozitivnom razvoju adolescenata
Uloga važnih odraslih osoba u pozitivnom razvoju adolescenata, 2018., diplomski rad, diplomski, Hrvatsko katoličko sveučilište, Odjel za psihologiju, Zagreb
CROSBI ID: 951631 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga važnih odraslih osoba u pozitivnom razvoju
adolescenata
(The role of important adults in positive youth
development)
Autori
Mirković, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatsko katoličko sveučilište, Odjel za psihologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
16.07
Godina
2018
Stranica
72
Mentor
Marina Merkas
Ključne riječi
pozitivan razvoj ; važne odrasle osobe ; obilježja odnosa
(positive youth development ; very important adults ; relationship characteristics)
Sažetak
U suvremenim istraţivanjima psihologija se sve više usmjerava na promoviranje pozitivnog razvoja mladih (Larson, 2006). Lerner (2005) je postavio okvir istraţivanja pozitivnog razvoja kroz pet pozitivnih karakteristika: briga, kompetencija, povezanost, karakter i samopouzdanje. U društvenom kontekstu adolescenata odnosi s briţnim odraslima koji im nisu roditelji jedan su od faktora koji pridonosi pozitivnom razvoju adolescenata (Bowers i sur., 2014). Ovim istraţivanjem ţeljelo se opisati odnos adolescenata s odraslim osobama koje oni smatraju vaţnima te ispitati na koji način obiljeţja tih odnosa pridonose objašnjenju karakteristika pozitivnog razvoja adolescenata. U istraţivanju je sudjelovalo 277 srednjoškolaca te su u mjerenju korišteni Inventar pozitivnog razvoja mladih (Arnold, Nott i Meinhold, 2012), Inventar socijalno podržavajućih ponašanja (Barrera, 1981), Skala bliskosti s vaţnom odraslom osobom te pitanja o drugim obiljeţjima vaţnih odraslih osoba i odnosa s njima. Otvorenim pitanjima ispitao se kontekst odnosa. Rezultati pokazuju da su vaţne odrasle osobe većinom istog spola kao i adolescenti, u srodstvu s njima te ih nešto više od polovine adolescenata smatra uzorima. Rezultati potvrđuju Rhodesov model (2005) prema kojemu adolescentima vaţne odrasle osobe pomaţu na tri načina i to kroz podršku psihološkoj i kognitivnoj dobrobiti i pozitivnom razvoju identiteta. S vaţnim odraslim osobama adolescenti se u prosjeku poznaju duţe od deset godina, viđaju ih i od njih primaju neki vid podrške bar jednom tjedno, te se veoma rijetko sukobljavaju. Odnosi adolescenata s vaţnim odraslima obiljeţeni su visokom razinom bliskosti i zadovoljstva. Djevojke i mladići ne razlikuju se u procjeni većine ispitanih obiljeţja odnosa s vaţnom odraslom osobom. U objašnjavanju karakteristika pozitivnog razvoja mladih značajni su prediktori spol adolescenata, obrazovanje vaţne odrasle osobe, uzajamnost u odnosu, učestalost sukoba te zadovoljstvo odnosom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija