Pregled bibliografske jedinice broj: 951626
Obilježja odraslosti u nastajanju, razvoj identiteta i zadovoljstvo životom kod studenata
Obilježja odraslosti u nastajanju, razvoj identiteta i zadovoljstvo životom kod studenata, 2018., diplomski rad, diplomski, Hrvatsko katoličko sveučilište, Odjel za psihologiju, Zagreb
CROSBI ID: 951626 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obilježja odraslosti u nastajanju, razvoj identiteta
i zadovoljstvo životom kod studenata
(Characteristics of emerging adulthood, identity
development and life satisfaction among university
students)
Autori
Mirka Šafarić Vučko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatsko katoličko sveučilište, Odjel za psihologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
02.07
Godina
2018
Stranica
79
Mentor
Marina Merkas
Ključne riječi
dimenzije formiranja identiteta ; obilježja odraslosti u nastajanju ; zadovoljstvo životom ; studenti
(identity dimensions ; characteristics of emerging adulthood ; life satisfaction ; university students)
Sažetak
Cilj ovog rada je ispitati kako dimenzije formiranja identiteta i obilježja odraslosti u nastajanju te sociodemografske karakteristike određuju zadovoljstvo životom mladih unutar sustava visokog obrazovanja. U istraživanju su sudjelovala 294 studenta koji su u online obliku ispunili Skalu zadovoljstva životom (Diener i sur., 1985), Inventar dimenzija odraslosti u nastajanju (Reifman i sur., 2007), Upitnik procesa ego identiteta (Balistreri i sur., 1995) i obrazac za prikupljanje sociodemografskih podataka. Rezultati analize varijance pokazuju kako veće zadovoljstvo životom pokazuju studenti u romantičnoj vezi. Na obilježju Vrijeme negativnosti i/ili nestabilnosti nisu pronađene razlike s obzirom na promatrane varijable. Utvrđeno je kako na obilježju Vrijeme istraživanja i usmjerenosti na sebe više rezultate postižu studenti koji tijekom studija ne stanuju u obiteljskom domu, dok na obilježju Vrijeme u kojem osjećamo da smo između adolescencije i odraslosti više rezultate postižu studenti koji nisu u romantičnoj vezi. Nadalje, više rezultate na obilježju Istraživanje identiteta postižu studenti koji rade tijekom studija, a studenti koji tijekom akademske godine ne stanuju s roditeljima postižu više rezultate na obilježju Postupno osamostaljivanje. Studenti koji su u vezi i koji rade tijekom studija postižu više rezultate na obilježju Usmjerenost na druge. Na dimenziji formiranja identiteta Istraživanje nisu utvrđene razlike s obzirom na promatrane varijable, dok na dimenziji formiranja identiteta Predanost više rezultate postižu studenti u vezi. Hijerarhijska analiza uključuje zadovoljstvo životom kao kriterijsku varijablu te akademski uspjeh, visinu mjesečnih prihoda, dimenzije IDEA upitnika te dimenzije EIPQ upitnika kao prediktore. Značajni prediktori zadovoljstva životom su obilježje odraslosti u nastajanju Vrijeme istraživanja i usmjerenosti na sebe te dimenzija formiranja identiteta Predanost. Kao negativan prediktor zadovoljstva životom izdvojilo se obilježje Vrijeme negativnosti i/ili nestabilnosti. Zaključno, životom su zadovoljniji mladi koji razdoblje odraslosti u nastajanju doživljavaju kao vrijeme u kojem mogu istraživati sebe i mogućnosti koje nudi okolina te pritom ne osjećaju nesigurnost i nestabilnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija