Pregled bibliografske jedinice broj: 951598
Kulturni kapital i obrazovne nejednakosti u Hrvatskoj, Njemačkoj i Danskoj: usporedna analiza PISA 2009 podataka
Kulturni kapital i obrazovne nejednakosti u Hrvatskoj, Njemačkoj i Danskoj: usporedna analiza PISA 2009 podataka // Revija za socijalnu politiku, 25 (2018), 2; 133-156 doi:10.3935/rsp.v25i2.1463 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 951598 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kulturni kapital i obrazovne nejednakosti u Hrvatskoj, Njemačkoj i Danskoj: usporedna analiza PISA 2009 podataka
(Cultural Capital and Educational Inequality in Croatia, Germany and Denmark: A Comparative Analysis of the PISA 2009 Data)
Autori
Puzić, Saša ; Gregurović, Margareta ; Košutić, Iva
Izvornik
Revija za socijalnu politiku (1330-2965) 25
(2018), 2;
133-156
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kulturni kapital ; obrazovne nejednakosti ; socioekonomski status ; obrazovno postignuće ; PISA ; Hrvatska ; Njemačka ; Danska
(cultural capital ; educational inequality ; socioeconomic status ; educational achievement ; PISA ; Croatia ; Germany ; Denmark)
Sažetak
Polazeći od Bourdieuove teorije kulturne i socijalne reprodukcije, u radu se želi ispitati povezanost socioekonomskog porijekla, kulturnog kapitala i školskog postignuća u tri nacionalna obrazovna sustava: hrvatskom, njemačkom i danskom. Provedene analize temelje se na podacima prikupljenima PISA 2009 istraživanjem (N(H)=4 994 ; N(Nj)=4 979 ; N(D)=5 924). Primjenom regresijske analize ispituje se da li i u kojoj mjeri socioekonomsko porijeklo učenika utječe na rezultat iz prirodoslovne pismenosti, čini li to posredstvom kulturnog kapitala, te jesu li učinci kulturnog kapitala veći za učenike nižeg ili višeg socioekonomskog statusa. Dobiveni rezultati pokazuju da postoji pozitivna veza između socioekonomskog statusa i rezultata iz prirodoslovne pismenosti u sve tri zemlje te da je ova veza razmjerno najjača u Njemačkoj. Kulturni kapital učenika u sve tri zemlje posreduje učinak obiteljskog socioekonomskog statusa na rezultat iz prirodoslovne pismenosti, iako odnosi ovih varijabli značajno variraju između hrvatskih, njemačkih i danskih učenika. Interakcijski efekti socioekonomskog statusa i kulturnog kapitala zabilježeni su kod njemačkih i danskih učenika, kod kojih se obrasci obrazovnog isključivanja odvijaju primarno kroz utjelovljene kulturne dispozicije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za migracije i narodnosti, Zagreb,
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Francis
- International Bibliography of the Social Sciences (IBSS)
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- SocINDEX (EBSCO, Ipswich, USA)
- ERIH PLUS (Norwegian Social Science Data Services - NSD)